Skrevet av Emne: Mikronæringsstoffer  (Lest 5212 ganger)

Utlogget Molde-fan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Mikronæringsstoffer
« : 09. mai 2016, 17:52 »
På denne siden (http://www.self.com/) finner man behovet for mikronæringsstoffer ved et daglig inntak på 2000 kalorier. Mitt kalorinntak ligger nå på nesten det dobbelte, altså nærmere 4000 kalorier. Mitt spørsmål er om noen vet hvor mye behovet for de forskjellige mikronæringsstoffene er for meg da, i forhold til et kosthold på 2000 kalorier som self.com tar i utgangspunkt i? Øker behovet for de forskjellige næringsstoffene veldig mye eller øker et nesten ikke i det hele tatt?

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Mikronæringsstoffer
« #1 : 09. mai 2016, 20:48 »
Hei. Referansenivå for vitaminer og mineraler er oppgitt på bakgrunn av alder og kjønn. (Det er egne anbefalinger for gravide og ammende. Personer med noen sykdommer og malabsorpsjonstilstander kan ha annet behov for næringsstoffer. Hard fysisk aktivtet kan også ha innvirkning på behovet for næringsstoffer). Det er altså ikke av betydning hvor mye du spiser. Anbefalingene er å betrakte som minimumsbehov for å opprettholde god helse. Tallene fra self.com er ikke nødvendigvis i tråd med de norske anbefalingene.

Behovet for kostfiber vil imidlertid variere etter energiinntak.

Gå til:  

Strak markløft

Trening12.11.2019133

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.

Omvendt curl

Trening11.11.2019145

Tren opp underarmene med omvendt curl.
Dette er pannekaker som er rike på fullverdige proteiner.
Fra tørt og trått til velsmakende og sukkerholdig!
Her gir vi deg en full guide på hvordan legger du på deg muskelmasse trygt og raskt.