Skrevet av Emne: Muskelstrekk  (Lest 10787 ganger)

Utlogget Bjoorgis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Muskelstrekk
« : 10. mai 2016, 15:17 »
Jeg har slitt med muskelstrekk i 1,5 år i hofta, hofteleddsbøyeren. Har vært hos fysio, men har desverre vært til lite hjelp. Har gått i perioder der det har vært greit, men så har strekt den opp igjen. Tok mye knebøy før (med vekter), men nå kan jeg så vidt ta 10 med min egen før jeg kjenner det. Har prøvd med isolasjonsøvelser går greit, men kjenner det litt i hofta etter jeg har dusjet og er "kald". Har også klart å pådra meg en strekk i bystet/skulder, tror det er den som har utspring fra brystet og festet til fremsiden av skulder (Pectoralis Minor). Har prøvd å slappe av, og prøvd å trent den opp etter den smerten har gått vekk. Jeg vet ikke om jeg har så høy smerteterskel, men synes det er vanskelig å kjenne om det er bare muskelen som jobber eller om det er vondt..

Trenger sårt hjelp og tips!

Utlogget yeahbuddy3614

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: Muskelstrekk
« #1 : 11. mai 2016, 08:50 »
Høres veldig ut som om du har problemer med mobilitet og svake stabiliserende muskler som lysk, hofte, osv.. Jeg sliter med mye av det samme med lysken, får veldig ofte vondt i den, men det er pga. spenning. Er ikke noe gale med selve muskelen i seg selv så jeg trener mye uansett.

Utlogget Bjoorgis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Muskelstrekk
« #2 : 11. mai 2016, 13:18 »
Zharoon: Høres veldig ut som om du har problemer med mobilitet og svake stabiliserende muskler som lysk, hofte, osv..

Men hvordan får jeg styrket opp mobiliteten? Og kunne stabilisere dem. Er ute og jogger rolig og tøyer godt ute etter på. Er det noen gode øvelser? Er yoga og pilates noe som kunne vært til hjelp?

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Muskelstrekk
« #3 : 11. mai 2016, 20:54 »
Trenger mer spesifikk info her. Nøyaktig HVOR befinner smerten seg (marker et bilde fra nett etc), og hvilken del av hva slags bevegelse fremprovoserer smerten?

Definer smerten: Brennende, lynende, strålende, hamrende, stikkende etc

Utlogget Bjoorgis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Muskelstrekk
« #4 : 12. mai 2016, 11:28 »
Smerten befinner seg ved Pectineus (venstre side) ved festet. Det som framprovoserer smerten er evt. bråbevegelse, eller løfter beinet litt fort opp. Smerten er stikkende. Det samme gjelder ved skulder/brystet. Der er det Pectoralis Minor muskelen som verker, det som framprovoserer smerten er hvis jeg bruker den for mye, spesielt da hvis jeg løfter noe.

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Muskelstrekk
« #5 : 14. mai 2016, 17:04 »
Prøv opptrening av pectineus, den er meget ofte svak.

Video her
https://www.youtube.com/watch?v=BkfZ1aQUSPU

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!