Skrevet av Emne: Hvilke treningsutstyr bør man å få en god styrke trening?  (Lest 6032 ganger)

Utlogget gråstein

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Jeg vurderer å gå til innkjøp av eget treningsutstyr i hjemmet mitt. Jeg har hatt flere mislykkede forsøk på treningssenter på noen måneder om gangen, så jeg har en grei forståelse/erfaring med å løfte vekter. Hovedårsaken til at jeg har sluttet flere ganger er at alle treningssenterene er så overfylte i det tidsrommet jeg har mulighet til å trene så jeg går veldig lei av å bruke så mye tid på å vente på ledig utstyr å generelt være rundt så mange folk.

Så hvis jeg skulle gått til innkjør av eget utstyr, hva er det essensielle jeg bør ha på plass for å kunne ha en effektiv trening over lang tid i hjemmet mitt? Vil feks ett half-rack og ett sett med manualer dekke det meste?

Utlogget IdestImperium - PT

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

  • Idest Imperium - Ditt mål, mitt ansvar
For å kunne svare deg på disse spørsmålene, har jeg noen vesentlige spørsmål tilbake:
1. Hva er målene dine?
2. Hvor stor plass har du?

Min automatiske tanke er at du bør ha utstyr som kan brukes til flere områder; både for å spare plass, for å gjøre treningen enklere og ikke minst er det jo også økonomisk. Hva med å begynne med et multistasjonært apparat? Om du har noen kroner til investering kan jeg anbefale Abilica Multi 4 ST (denne dekker over 20 øvelser) :-) En benkpress er også en god investering, også på denne benken er det gode muligheter for å dekke styrketreningen over "hele" kroppen.
Idest Imperium - Ditt mål, mitt ansvar
Online personlig trener!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!