Skrevet av Emne: 2 ganger om dagen  (Lest 18576 ganger)

Utlogget Bozare

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

2 ganger om dagen
« : 19. juni 2016, 16:32 »
Hei!

Jeg er en gutt på 18 år som har trent i ett år nå, og vil ta dette til nye høyder. Jeg trener vanligvis 5 ganger i uken, med helgen som hvile, men nå tenkte jeg å trene mandag, tirsdag, torsdag og fredag med ett nytt skjema. Hørt en del om dette skjemaet, men lurer på om det kan bli for mye for kroppen, hvis jeg tar det veldig tungt første økt, og rolig andre økt (for å strekke ut alt). FST-7 heter programmet, noen som er kjent med dette? Kanskje dette høres helt idiotisk ut for de fleste som er mer erfarne, og setter gjerne pris på tips Smiley

Tusen takk på forhånd!

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: 2 ganger om dagen
« #1 : 19. juni 2016, 21:36 »
Har gode erfaringer med FST 7 for enkelte muskelgrupper. Styrketrening 2 gg dagen tror jeg personlig fungerer dårligere enn 1 gg per dag.

Utlogget plebinho

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: 2 ganger om dagen
« #2 : 06. september 2016, 18:13 »
Èn ting er hva musklene trenger og kroppen klarer. En helt annen ting er hva du selv kan klare å gjøre. Da jeg var student for vel tre år siden prøvde jeg ut et liknende program - og holdt nøyaktig ut i to dager med totalt fire økter. Hvis man skal trene styrketrening to ganger om dagen, så skal du i hvert fall sette av fem timer til skift, reisevei, trening og restitusjon...og det er det svært få av oss som studerer eller jobber som kan ta seg tid til.
Bodybuilder og kostholdsekspert boende i Oslo. Deltidsskribent for nettsiden Billigproteinpulver.com og jobber med kosthold og trening for et privat firma på dagtid. Bare spør hvis du lurer på noe. Smiley

Utlogget Dritslem

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Sv: 2 ganger om dagen
« #3 : 28. september 2016, 19:37 »
De fleste blir bare overtrent av en sånn syklus.. Kroppen trenger tid til å hvile hver muskelgruppe. Stronglifts har vel kommet med en ganske god artikkel om overtrening, men jeg sliter med å finne den nå..

Bokser. Inaktiv i 3 år.

Opptrening av styrke siden 18.09.16

Tyngste løft:
Mark: 150kg   |   Benk: 90kg   |   Bøy: 110kg

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: 2 ganger om dagen
« #4 : 09. oktober 2016, 16:05 »
Jeg er ingen matematiker, kun aktiv utdøver! (tidligere)

Jeg anbefaler deg å tenke litt langsiktig og progresjonsmessig! Hvis man trener 2 økter om dagen som 18-åring, hvordan i all verden tenker du å få fremgang som 30åring?? 4 økter om dagen??

Anbefaler å trene 3, max 4 økter i uka fram til du er godt over 20 år, for så å øke belastningen og intensiteten gradvis. På den måten vil du ende opp som en skadefri, stor og sterk 30 åring, mens alle de andre har sluttet å trene for lenge siden og endte opp som 19åringer på 83 kilo, en overarm på 37 cm og maksløft i benk på 90kg - men som de beskriver som 110 for alle de kjenner, men som ikke har sett løftet på trening.
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget PT-Stine

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 19

Sv: 2 ganger om dagen
« #5 : 11. august 2017, 17:56 »
Start heller med noe lettere, det verste tenkelige utfallet med styrketrening er skader. Skader unngår du hvis du starter lavt og sakte og kontinuerlig bygger opp musklene til det de takler.
Hei, jeg heter Stine! Jeg jobber som personlig trener og er aktiv på nettstedet www.proteinpulvertest.no . Her kan du f.eks lese vår topp 10 beste proteinpulver i Norge http://www.proteinpulvertest.no/best-proteinpulver-i-norge-2017-best-i-test/

Utlogget yeahbuddy3614

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: 2 ganger om dagen
« #6 : 20. august 2017, 23:34 »
Du spør altfor veigt. Om du nå kjører 5-splitt og vil trene hver muskel 2 ganger i uken ved å trene 2 ganger dagen 5 dager i uken(?), så vil dette sannsynligvis ikke være for mye til at du ikke klarer å restituere. Om du skal ta treningen til nye høyder, dvs. å trene skikkelig, bruk enten 2-splitt eller fullkropp. F.eks. underkropp (markløft/knebøy i hovedsak) 3 ganger i uken og overkropp 5-6 ganger i uken.

Utlogget yeahbuddy3614

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: 2 ganger om dagen
« #7 : 20. august 2017, 23:36 »
Jeg er ingen matematiker, kun aktiv utdøver! (tidligere)

Jeg anbefaler deg å tenke litt langsiktig og progresjonsmessig! Hvis man trener 2 økter om dagen som 18-åring, hvordan i all verden tenker du å få fremgang som 30åring?? 4 økter om dagen??

Anbefaler å trene 3, max 4 økter i uka fram til du er godt over 20 år, for så å øke belastningen og intensiteten gradvis. På den måten vil du ende opp som en skadefri, stor og sterk 30 åring, mens alle de andre har sluttet å trene for lenge siden og endte opp som 19åringer på 83 kilo, en overarm på 37 cm og maksløft i benk på 90kg - men som de beskriver som 110 for alle de kjenner, men som ikke har sett løftet på trening.

Frekvens har absolutt ingen påvirkning på fremgangen i årene som kommer etterpå. Det du sier her gir ingen mening. Selfølgelig skal man øke intensiteten når man blir sterkere, vedkommende sa ikke at han holder på med styrkeløft, så treningen blir heller ikke mer spesifikk.

Gå til:  

Strak markløft

Trening12.11.2019133

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.

Omvendt curl

Trening11.11.2019145

Tren opp underarmene med omvendt curl.
Dette er pannekaker som er rike på fullverdige proteiner.
Fra tørt og trått til velsmakende og sukkerholdig!
Her gir vi deg en full guide på hvordan legger du på deg muskelmasse trygt og raskt.