Skrevet av Emne: Hjemmegym, erfaring med multigym?  (Lest 6586 ganger)

Utlogget manny

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hjemmegym, erfaring med multigym?
« : 26. september 2016, 23:17 »
Ser litt på å lage gym hjemme, da jeg plutselig har frigitt et loftsrom på 20m2 som per i dag ikke brukes til noe som helst. Når jeg trener på studio er det stort sett basisøvelser jeg driver med, benk/knebøy/markløft/pullups/nedtrekk etc. Jeg er egentlig ikke særlig begeistret for å trene på studio da det stort sett passer meg å trene i "rushtiden" mellom 18-21, og jeg hater å stå i kø fordi en kar har claimet skråbenken med et håndkle mens han varmer opp. I tillegg er som regel garderobe-fasilitetene heller kjipe og svette, ihvertfall der jeg er nå.

Derfor har jeg sett litt på multigyms ala dette, merk at benken ikke er fastmontert:
https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2016/9/vertical-5/09/1/822/214/11_1151710271.jpg

Her får man jo presset ekstremt mye inn i ett apparat, og med en olympiastang pluss ca 120kg i vekter og noen matter til gulvet har jo man mye muligheter i en ekstremt plassbesparende pakke. Min samboer som er cardio-frelst har også lyst å komme litt i gang med basic styrke, så dette kunne vært en god mulighet for oss å kunne gjøre det sammen. Jeg har lest at mange sier at en god stang og vekter gir deg et godt grunnlag - da burde jo denne maskinen være et utmerket supplement til et godt hjemmegym.

Noen som har noen erfaringer/tanker rundt dette?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!