Skrevet av Emne: Tynne håndledd..  (Lest 3264 ganger)

Utlogget OdaE

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Tynne håndledd..
« : 22. juni 2016, 16:02 »
Hei!
Jeg har hele livet vært "plaget" av tynne håndledd.. Har ingen vansker eller smerter, de er bare tynn, å det får jeg mange kommentarer på.
Typ: "Herregud så tynne armer du har!" (mens de gjerne tar tak i armene mine og måler), dette finner jeg støtende.. Jeg trodde jeg var kommet over det, men nå har dette blitt mitt største kompleks.
Hver gang jeg for eksempel skal strekke med etter noe er jeg redd noen skal se armene mine, prøver også å unngå å ha på klær med korte ermer.

Er det noen som hver om det i det hele tatt er mulig å trene håndleddene særlig større? Eller er dette noe jeg må arbeide med selv, psykisk?
Takk for svar

Utlogget Superekorn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Sv: Tynne håndledd..
« #1 : 15. juli 2016, 12:05 »
Ved å trene øvelser som stiller krav til grepet ditt, f. eks markløft, kroppshevinger, klarting (eller ved hjelp av isolasjonsøvelser for underarmene) vil du kunne få tykkere underarmer. Senene vil da også bli sterkere og potensielt marginalt øke tykkelsen på håndleddene dine. En annen mulighet er å legge på seg 10 kilo fett, da noe av fettet mest sannsynlig vil legge seg på underarmene.

Men merk deg at alle tilnærmingene ovenfor er svært usunne mentalt og/eller fysisk. Å legge på seg 10 kilo sier seg selv (gitt at du per dags dato har en sunn kropp og normal kropp). Å trene er i utgangspunktet veldig bra for alle, men om du gjør det i håp om å gjøre håndleddene dine tykkere vil du aldri få de resultatene du er ute etter. Du vil aldri bli fornøyd og være tilfreds med hvordan du ser ut. Og det er heller ikke sunt!

Da står vi igjen med en mulighet, nemlig å slå seg til ro med tingenes tilstand og bry seg mindre om hva andre mener. Det er ikke nødvendigvis enkelt! Men om du lærer deg å fokusere på de tingene du kan gjøre noe med og ignorere de du ikke får gjort noe med, er dette en ferdighet du vil ha glede av resten av livet Wink

Om det er en situasjon som oppstår ofte kan du jo prøve å tenke ut noen kjappe replikker du kan svare for å gjøre situasjonen litt lettere. F. eks: "Ja, det er nå en gang slik jeg er satt sammen" eller lignende. Lykke til Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!