Skrevet av Emne: Lady Olvira  (Lest 6581 ganger)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Lady Olvira
« : 24. juli 2016, 22:09 »
Oppkjöring frem til programstart. Kjapp recap:

Fredag 15. juli: 57km sykling.

Lördag 16. juli: Hvile

Söndag 17. juli:35km sykling

Mandag 18. juli: 90 min core pluss rulle(legger og lår)

Tirsdag 19. juli: 54km sykkel

Onsdag 20. juli: 90min core pluss rulle

Torsdag 21. juli: 49km sykling

Fredag 22. juli: 60min core pluss rulle

Lördag 23 juli: 105km sykling

Söndag 24. juli: 30min i vannet för avbrudd grunnet stivt kne.

Totalt 12timer og 41min. Må roe ned neste uke for å holde legger og knär i sjakk. Håper på 4 ökter svömming og 2-3 på sykkel. Pröve å holde det under 10 timer.

Periodeplan: gradvis ökning etter skade frem mot oppstart 5. september.

Mål: Vichy august neste år.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Lady Olvira
« #1 : 31. juli 2016, 16:56 »
Kneet sitter fortsatt i. Slitsomt å gå rundt og väre halvskadet, men det får man kjöpe.

Mandag 25. juli: masasje og forsök på core ca 30min

Tirsdag: 26. juli: masasje og ising

Onsdag: var tvungen å sykle inn til sentrum for å hente nye masasjesticken. Kneet ble veldig mye verre av det. Kun rulling.

Torsdag: Masajsje og ising.

Fredag: Totalt hvile

Lördag: idiot som man er ble det löpetur. 36min för jeg innså at det var höl i hodet.

Söndag: 50min i vannet med pull buoy. Slitsomt å ikke bruke beina, men funket bedre og bedre selv om vannet i Tyskland godt kunne värt varmet opp.... Kommer nok til å kjöre så å si alt av svömmeöktene med pull buoy frem til mars.

Totalt sett en skikkelig drittuke, men har en måned på meg för programmet begynner, så klarer forhåpentligvis å få kroppen klar til det. Programmet ble ferdigstillt(first draft hvertfall) idag, og jeg er veldig spent på å se hvordan det blir å fölge det!

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Lady Olvira
« #2 : 07. august 2016, 09:15 »
Endelig er skaden diagnostisert og det er VMO og ikke kneet som er vondt. Förste gang i livet jeg har en muskulär skade, så får jobbe med å väre tålmodig.

Mandag: am: 30min sykling pm: 2 timer svömming

Tirsdag: am: 30min sykling pm: 40min core + 40min töying

onsdag: am: 30min suykling pm: 45 min masasjestick på VMO etterfulgt av ising

torsdag: am: 30min sykling pm: 1time core

fredag: am 30 min sykling am: 2timer svömming

Lördag: pm: 1time core + 40min töying

Söndag: totalt hvile

Vekta på vei nedover etter horribel oppgang de siste to ukene. 87.2kg nå. Veien mot 78 er offisiellt igang!


Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Lady Olvira
« #3 : 15. august 2016, 19:53 »
Glemte å logge igår, så gjör det idag. Ting går fremover med låret, men det går sakte. Får verken jogge eller sykle, hvilket er ganske tungt. I bassenget jobber jeg i det store og det hele mer med teknikk enn kondisjon. Töft å väre meg med andre ord Smiley

Mandag: 1.15 i bassenget: WU - kick board - sculling - MS: mest teknikk med pull buoy - CD

Tirsdag: 90 min core pluss töying. 3 runder av programmet.

Onsdag: 1.10 i bassenget: Töff dag. Dårlig fölelse i vannet og allment räva.  WU - Kickboard - Sculling - MS: teknikk mer enn tempo - CD

Torsdga: 3 runder core. Mindre töying enn tirsdag ettersom låret virket å resppondere dårlig på det.

Fredag: Tada! 1.10 i vannet. Fikk bra fart idag. Pustingen gikk bedre enn noensinne og ting går definitivt fremover!

Lördag: Prövde å gå 2 timer. Dårlig trekk. Må vente lenger för jeg kan gjöre noe ordentlig. 2 runder core med smerter i låret.

Söndag: 50m pb med vannstart @ 42. Ellers ikke mye å skrive hjem om. Utebadet i Göttingen er for kaldt til å kunne brukes til teknikktrening. Blir helt enkelt langkjöring i vannet på söndager fremover. 35 min idag bare, ettersom det egentlig skulle väre persedag, men verken lår eller hode önsket det.

Vekta viser 86.4 Passer bra det. Satser på å fortsette relativ rask nedgang nå i starten, så får vi se hvor lenge det varer.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Lady Olvira
« #4 : 21. august 2016, 23:19 »
Fryktelig uke. Knär og skuldre sabber mye, men nå mot slutten av uka ser det i allefall ut til å gå fremover. Skal til fysio på torsdag for å kikke på knär/VMO, så håper å kunne bli litt smartere. Tiden i vannet benyttes hvertfall godt, og det her kommer til å bli bra på sikt!

Mandag: 1.20 i vannet. Fortsatt teknikk som gjelder. Sparket dog til for hardt med det dårlige beinet, og må betale for det.

Tirsdag: core i 45min. Begynner å bli lei av den ökten, men tror at et change of scenery kan ghöre underverker, så blir godt å komme seg vekk fra Tyskland Smiley

Onsdag: Hvile drittkneet.

Torsdag: se onsdag

Fredag: små, snill flöteplask med beina er hva som skal til, og det ble det da idag. Kjörte oppvarming etterfulgt av fölgende stige:
50-100-150-200-250-300-250-200-150-100-50. Innser i ettertid at latsene må aktiviseres mer, så lurer på om crawltakene er for smale.

Lördag: Hvile

Söndag: am: Töy og böy på fitness first med Laura. PM: 75 min teknikkökt i vannet. Troligvis min beste ökt så langt. Vide tak, god glid og koster ikke et kalori å svömme. Merker det litt i skulderen nå i ettertid, men som en fis i et boblebad i sammenligning med fredagens smertehelvete. Tror det her blir bra jeg!

Vekta viser 86.1kg. Stresser dog ikke med at det går sakte i en uke der jeg har trent mindre enn sunt er. Kommende uke blir en del ståk med hjemreise som opptar hele onsdagen pluss natt til torsdag og så reise fra Norge til Sverige på fredag eller lördag. Satser dog på å komme i vannet ved 2-3 anledninger og forhåpentligvis få noe hjelp av fysioen på torsdag!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!