Skrevet av Emne: Kosthold, er det oppskrytt?  (Lest 6200 ganger)

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Kosthold, er det oppskrytt?
« : 30. juli 2016, 17:46 »
Har over en lengre periode nå spist veldig sunt og bra kosthold. Har gjennom flere PT'er og kostholdseksperter spist det jeg har fått anbefalt av dem for å bygge muskler. Før så passet jeg ikke så veldig på hva jeg fikk i meg, bare jeg fikk i meg "nok". Da hadde jeg også 1-2 ganger i uka der jeg spiste potetgull osv.

Men nå har jeg fulgt disse planene fra PT'er og kostholdseksperter en lang stund. Har levd på havregryn, grønnsaker, laks, kyllingfilet, fullkornsris, fullkornspasta osv. Dem vanlige tingene for sunt kosthold. Har heller ikke hatt noen dager der jeg har spist potetgull osv.

Det jeg har kommet fram til er at det fungerte mye bedre for meg før, da jeg ikke tenkte så mye på hva jeg skulle spise. Jeg spiste når jeg ville og meget variert, alt fra kjøttkaker, lasagne. Føler jeg hadde mye mer energi før, jeg orket mer og livet var faktisk litt bedre da jeg ikke hadde med meg ris, kyllingfilet og grønnsaker på jobb, men faktisk gikk i kantina og kjøpte det som var der.

Så da spørr jeg dere her inne. Er virkelig kosthold så viktig? For meg virker det som om det siste året er rett og slett bortkastet. Jeg har mistet muskelmasse, ja, jeg har gått ned i fettprosent og har blitt betydelig mindre. Har også fått spørsmål på jobb om jeg har sluttet og trene og det er veldig lite motiverende.

Så igjen er kosthold så viktig?

Utlogget pulver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Kosthold, er det oppskrytt?
« #1 : 31. juli 2016, 22:06 »
Oh..ye..kostholdet har vældi mye å si.
Du kan træne som en gud,å spis såm en fjott..du får resultata dærretter.

Æ ska ji dæ et xmpla fra egen ærfaring.
Æ har i 2.5 mnd gådd på diett. Allså en diett bassert på egenkomponerte matrætta me hovedokus på å få i mæ fett og proteina. Det høres rart ut ja,men det har funka før mæ.
Daglig inntak på 1680 Kcal. Det e lavt,d ska æ vær heilt enig i. Men på di dagan æ trænte 600 Kcal,så la æ det t i maten,så da spist æ d i tellægg. Allså ca 2400 Kcal. Æ va ikke nazi på sukker og brus,men va ikke nåkka æ nyte daglig. Hadde også spisedag kvær 5 dag. Da spist æ akkorat det æ hadde løst på..å lot badevækta vær di 2 næste.
Lørdagskveldan va fast..da spist æ absolutt alt æ hadde løst på.

På dissan 2.5 mnd har æ redusert vækta me 6 kg..allså fettet. Muskelmassen min har øka i alle kroppdela i.f. Tanitra kroppsvækt. Å æ har had framgang og progresjon kvær uke på styrketræninga. Kroppen e blitt meir deffinert og målan mindre.
Æ har logge på ca 30% fett,25% karb og 45% protein.
Såm sakt detta har funka bra før mæ. Ikke dærmed sakt det vil funke før dæ.

Nu har æ had 1 mnd me stort sett træningsfri å spist det æ har ønska. Me det resulata at muskelmassen har svunne litt hænn,å vækta har øka m 1-2 kg. Dissan to tingan e vell årsak t min tellbakegang. Æ ska tebake på min diett nu i 1 mnd,før æ bynn å øke matinntaket t 2800 Kcal daglig før å bygge enda meir muskelatur. Nu ska det sies at æ e langt åver 40 år,å har lav førbrenning..å stillesettanes tilværelse. Dæffør kan æ ligg så lavt såm æ har jort så langt.

Men såm æ kan se og læs,så har du hørt før mye på PT og ærnæringsysiologa,å ikke sett på progresjon og framgang før dæ sjøl. Antakelivis har du spist før lite og fått i dæ før lite av kroppens sine byggesteina.
 
Husk at all mat kan fettes opp me Seterrømme og setersmør. Styr unna melange å lægg inn 1 spisedag kvær 5 dag.
Fiberik pasta kontra vanlig pasta e ikke så skrækkelig stor førskjell ærnæringsmæssig, så æ hold mæ t den vanlige. Bære i mindre mængda kontra før.
Grov Bulgur va nåkka æ jikk åver t under dietten,å det trur æ va en medvirkanes årsak t at mine målsættninge blei nådd.

Det såm va det vanskeligste før mæ va å spis lite nokk på træningsfrie daga.

Så æ sa,detta funka før mæ. Det e ikke sikkert d funke før dæ. Men det e kansje på tide at du endre litt på kosten og makroan dine :-)

Gå til:  

Spis mer av denne matvaregruppen for å bygge muskler.
Speltlomper er i vinden som bare det.
For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.

Energiboost med morgentrening

Trening14.11.2019374

11 tips for deg som vil få treningen unnagjort på morgenen.
Ønsker du deg drømmeskuldrene? Dette er øvelsene som gir deg akkurat det.