Skrevet av Emne: Hvilket tilskudd passer for meg?  (Lest 3404 ganger)

Utlogget Peisen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hvilket tilskudd passer for meg?
« : 06. august 2016, 20:18 »
Jeg har trent i et par år nå uten noe særlig framgang annet enn i de første 6 månedene etter jeg startet. Jeg er 23 år, 1,86 høy og veier 64 kg, så er ikke store fyren (veide 60 kg før jeg begynte å trene). Etter en pause nå siden påske skal jeg begynne å trene igjen, tanken er å trene fire ganger i uka. Jeg vet jeg ikke spiser nok og får i meg nok protein, så jeg vurderte å gå til innkjøp av proteinpulver. Jeg har ingen planer om å bli svær, jeg vil bare legge på noen kilo til. Det jeg lurer på er hva slags tilskudd jeg skal kjøpe kreatin?, proteinpulver?, gainer?. Proteinpulver virker for meg som det mest åpenbare å kjøpe, men kan jeg gå for gainer i tillegg? Vil det hjelpe meg å gå opp i vekt? Er kreatin kun for å løfte mer og få litt mer fysisk større muskler?
Har også vurdert å kanskje jogge en gang i uka, vil det være dumt hvis jeg vil gå opp i vekt?

Nedenfor er stort sett hva jeg spiser til vanlig (er student, så er litt avhengig av øknoomien)
Frokost: Fire halvgrove brødskiver ELLER weetabix (når jeg trenger noe raskt)
Lunsj: Omelett ELLER yoghurt ELLER yoghurt + frukt
Middag: Ris med to biter fiskefilet, kyllingfilet ELLER pasta ELLER retter med kjøttdeig
Kveld: Knekkebrød

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Hvilket tilskudd passer for meg?
« #1 : 24. august 2016, 22:00 »
Du kan godt gå til innkjøp av proteinpulver, men du trenger det forsåvidt ikke. For meg høres det ut som du har fin fremgang igrunn. 4 kg på et år er ikke så værst, ihvertfall ikke for en som i utgangspunktet er nokså tynn.
Kanskje du kan inkludere litt nøtter/mandler (ikke saltede peanøtter, da disse er ristet i olje som ikke er verdens beste fett), avocado kanskje (selv om det er nokså dyrt da) og evt. lage kalorismoothier. Med det mener jeg en slags milkshake som har mange kalorier i seg. For eksempel havregryn, melk, sjokoladeproteinpulver, peanøttsmør og banan. Den er skikkelig god! Smiley Lykke til videre!
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Gå til:  

Slik forebygger du knesmerter

Trening19.08.2019510

I likhet med smerter og plager i skuldrene er det minst like vanlig med smerter i knærne.
Følger du en ketose diet bør du være obs på at wheyprotein gir massive insulinøkninger.

Sunn sjokoladesnacks

Kosthold14.08.20191816

Her får du oppskrifter på sunn sjokoladesnacks.
Den 8 ganger Mr. Olympia-mesteren hamrer løs på vektene igjen etter multioperasjoner i ryggen.
Strongman-profilene kjemper om Guinness Rekordbok med å kaste vaskemaskin lengst.