Skrevet av Emne: Hvilket tilskudd passer for meg?  (Lest 3595 ganger)

Utlogget Peisen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hvilket tilskudd passer for meg?
« : 06. august 2016, 20:18 »
Jeg har trent i et par år nå uten noe særlig framgang annet enn i de første 6 månedene etter jeg startet. Jeg er 23 år, 1,86 høy og veier 64 kg, så er ikke store fyren (veide 60 kg før jeg begynte å trene). Etter en pause nå siden påske skal jeg begynne å trene igjen, tanken er å trene fire ganger i uka. Jeg vet jeg ikke spiser nok og får i meg nok protein, så jeg vurderte å gå til innkjøp av proteinpulver. Jeg har ingen planer om å bli svær, jeg vil bare legge på noen kilo til. Det jeg lurer på er hva slags tilskudd jeg skal kjøpe kreatin?, proteinpulver?, gainer?. Proteinpulver virker for meg som det mest åpenbare å kjøpe, men kan jeg gå for gainer i tillegg? Vil det hjelpe meg å gå opp i vekt? Er kreatin kun for å løfte mer og få litt mer fysisk større muskler?
Har også vurdert å kanskje jogge en gang i uka, vil det være dumt hvis jeg vil gå opp i vekt?

Nedenfor er stort sett hva jeg spiser til vanlig (er student, så er litt avhengig av øknoomien)
Frokost: Fire halvgrove brødskiver ELLER weetabix (når jeg trenger noe raskt)
Lunsj: Omelett ELLER yoghurt ELLER yoghurt + frukt
Middag: Ris med to biter fiskefilet, kyllingfilet ELLER pasta ELLER retter med kjøttdeig
Kveld: Knekkebrød

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Hvilket tilskudd passer for meg?
« #1 : 24. august 2016, 22:00 »
Du kan godt gå til innkjøp av proteinpulver, men du trenger det forsåvidt ikke. For meg høres det ut som du har fin fremgang igrunn. 4 kg på et år er ikke så værst, ihvertfall ikke for en som i utgangspunktet er nokså tynn.
Kanskje du kan inkludere litt nøtter/mandler (ikke saltede peanøtter, da disse er ristet i olje som ikke er verdens beste fett), avocado kanskje (selv om det er nokså dyrt da) og evt. lage kalorismoothier. Med det mener jeg en slags milkshake som har mange kalorier i seg. For eksempel havregryn, melk, sjokoladeproteinpulver, peanøttsmør og banan. Den er skikkelig god! Smiley Lykke til videre!
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Gå til:  

Norges Sterkeste Mann 2019

Strongman22.10.201918

Se bilder og video fra Norges Sterkeste Mann 2019.

Sunn mat: Knasende gode knekkebrød

Kosthold21.10.2019167

Dette knekkebrødet bør du spise.

Slik lager du sunnere taco

Kosthold18.10.2019452

Så mange kilokalorier kan du spare i sunn taco.
Hva med snickersgrøt eller ovnsbakt dessertgrøt?
Peanøttsmør er populært både til grøt, brødskiva og middag. Lag din egen!