Skrevet av Emne: ELENDIGE KAMPSPORTER  (Lest 21202 ganger)

Utlogget Rickern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

ELENDIGE KAMPSPORTER
« : 11. august 2016, 18:22 »
Kampsport Norge er en kloakk og folk som ønsker å lære seg å sloss blir spist.

Om jeg skulle beskrevet den gjennomsnittelige kampsportutøveren i Norge med et ord, blir det ordet cuck.

En cuck er en underdanig svak fyr som sitter på sengekanten og ser på når kona hans snables av den sterke alfamannen som har blitt leid inn, sånn at kona kan få seg ligg med et skikkelig mannfolk.

På mange måter gjør kampsportutøvere det samme. For eksempel, når folk som vil lære seg å sloss legger seg skinnflate for urimelige kompromiss som "Vi bruker kun spark og vi sparker kun til hodet og kropp", hvordan skal du bli en komplett fighter av dette?

Eller instruktøren som har fulgt en utøvers utvikling hver dag i fra hvitt belte, så er den innleide EKTE mesteren som vurderer om utøveren er god nok til å få beltet sitt. Han som kun har fulgt eleven en dag. Instruktøren som kjenner utøveren best sitter på sengekanten som en cuck, da det er den innleide alfahannen som må gjøre jobben han er for beta til å gjøre tilfredstillende.

"Men ta det med ro, teknikkene som har blitt fjernet har blitt satt sammen til en dans som man skal fremføre. Se så fint dem danser i de hvite ballerina pysjamasene sine! Ja, nå var du sterk, du kunne sikkert banket opp fire stykker samtidig. Se her, her har du et cuck-belte, det blir 3000kr takk."

Kampsportutøvere! Hvor dumme er vell ikke vi?

Enn å godta noe så dumt!

Kampsport har fire elementer, enten en liker det eller ikke. En har striking: Slag, albuer, spark, knær og skalling. Clinching: Alt som foregår når en bryter i så stående posisjon at en fortsatt kan angripe med striking. Bryting: Når en er i ferd med å gå ned til bakken og må prioritere grep og kast. Rulling: Når en allerede er på bakken og sloss om posisjon og forsøker å fange hverandre i kvelning og låsning.

Situasjonen i Norge nå er så dårlig at du blir mest sansynlig nødt til å velge mellom hva som er minst værst.

Det blir ofte enten Brasiliansk Jiu-Jitsu, Muay Thai eller Judo.

Brasiliansk Jiu-Jitsu har et enormt hull i strikingen, særlig med tanke på hva det gjør med bakkekampen og clinchen. Men du kan lære deg striking fra youtube videoer på egen hånd. Det kan du ikke med bryting og rulling, der er du avhengig av partner. Så det er mye enklere å bli komplett med svakheten av å bare trene grappling enn det er med å bare trene striking.

Judo er en litt svakere utgave av Brasiliansk Jiu-Jitsu, mye på grunn av sparringsreglene. Sparringsreglene til sporten er veldig gode på å predikere hvor gode fighterene til sporten blir. Fordi at om instruktøren kan slippe unna med å neglisjere et aspekt av kamp så gjør de gjerne det. Ofte føler de seg presset til det, fordi dem tror at utøveren ikke ønsker å være komplett. Noen ganger fordi dem er cucks som foretrekker å være ukomplette, de trenger ikke å ligge med kona si for at dem skal ha et godt ekteskap, hun kan jo bare ligge med alfamannen "Dette er en god kamsport, dette er et godt ekteskap!" sier de. Det er mange cuck-belts der ute.

Muay Thai gir deg striking og clinching. En god clinch kan gå jevn godt med en bryter, men du er fortapt når det blir en bakkekamp. Å trene det alene er heller ikke lett, du er avhengi av partner, som vil bety mer kompromisser enn om det bare var strikingen som manglet.

Har du muligheten til å velge kampsporter som MMA, russisk sambo, vale tudo, bokator og komplette sparringssystemer, så er dette langt bedre.

Jeg synes cuck-belt er en bra metafor for kampsporter som graderer deg til svart belte med et så lavt nivå av mestring at en blåbelte fra brasiliasnk jiu-jitsu kan komme der å kvele deg ut når som helst. Fordi den er impotent, den kan ikke levere varen. Det er en svak beta mann som blir lagt i bakken av alfamannen. Da har taekwondo tapt, taekwondo ble penetrert av brasiliansk jiu-jitsu. Utøveren har nå valget om å si "Jeg fortjene bedre enn taekwondo!" eller å bare være en cuck og godta at alfamannen brasiliansk jiu-jitsu kommer å penetrerer taekwondoen din når han vil.

Cuck-belts får man av omtrent alle kampsporter som lider av OCD i forhold til nytteløs tradisjon.

Oppsumert skal jeg gi deg noen røde flag som varsler om cuck-belt McDojo:

1. Teknikk dansing, noe annet enn skyggeboksing, det har gjerne et fancy navn som kata, poomse, form eller tul
2. Lite sparring. Sparring er belte systemets fiende, fordi det gjør det lett å se hvem som er best.
3. Ensidig sparring. Bare slag, bare sparking, stop og reset etter hvert treff.
4. Urimelig langsom progresjon. Du trenger ikke tre år før du kan bokse, du trenger hensynsfull sparring med focus på guard.
5. Alle øvelsene kan gjøres på egenhånd. Finn heller en kampsport der en må være to og lær den andre på egen hånd.
[/color]

Jeg gir ikke noe grønne flag, det er natt og dag mellom kampsporter akkurat nå. Om valget ditt er mellom MMA og point-fight er valget klart som dagen. Velg MMA.

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: ELENDIGE KAMPSPORTER
« #1 : 25. april 2017, 10:58 »
Du har åpenbart ikke skjønt det.

Karate og TKD funker ekstremt bra. Men ikke aleine, akkurat som at kickboxing og boxing ikke funker aleine.

Det beste er og gjøre som Bruce Lee sa for mange år siden - Utforsk og lær deg alt du kan lære, og bruk det som FUNKER for DEG.


Jeg har trent litt av vært. Jeg blander en stil av Tae Kwon Do, Muay Thai, Boxing og Juijitsu. Boksing har jeg bare nylig drevet med selvlæring fra youtube, da det er min svakhet. Bryting er jeg naturlig god på og får ned Judo svart belter og folk som er 30kg ++ tyngre enn meg. Men skal få trent det litt også.


Tae kwon do krever en del atletiske ferdigheter samt god flexibilitet for at det skal være ordentlig effektivt med alle teknikkene, derfor vil mange is det ikke funker fordi de vil bruke for mye tid på å bli effektiv på det. Men har du trent det som ung sitter det i voksen alder - som for meg. Jeg har kun 1 år på TKD, og 7mnder med JKD og det har gitt et utrolig bra grunnlag for flexiblitet, balanse og en stor variasjon av spark. Har også totalt 5 mnder på Muay thai og 6 mnder juijitsu.

Men har du lært en kampsport lærer du den neste raskere enn du ellers ville gjort.

https://www.youtube.com/watch?v=UVKY96qUUUU   <= en nylig video fra treningen, albuer trener jeg så og si aldri men prøvde meg litt fram her.


https://www.youtube.com/watch?v=QpcL1UhtNu0&t=2s   litt juiijtsu.


Jeg har lite erfaring på kampsport klubber,  men har trent litt selv etter styrketrening og har et åpent sinn der jeg lager min egen stil utifra det jeg har lært, istedenfor å tru at du må bastant velge en satt STIL og tru at det er det absolut beste.

Se på fremtidens fightere og du vil se en stor evolusjon og forbedring av stilene.

#Conor McGregor (Boxing, TKD, Kickboxing, Juijitsu og bryting - mix it all together og utvid)
#Anderson silva (TKD, Muay Thai, Juijitsu, Capoeira og i senere tid fillipisnk boxing)
#Jon jones (Trent mma fra start etter brytekarriæren og funnet opp egne kreative teknikker)
#Vasyl lomachenko (her har han en stor inflytelse fra russisk dans, judo og bryting før han fokuserte på boxing - mye uortodoxe trenings metoder som mange ville sagt var tull - og dette har gjort han til p4p den beste boxeren i verden).


Din tur, legg ut video av hva du kan og din treningsbakrunn.. Mistenker at DU er en CUCK og av rimelig lav intelligens.



Utlogget JantatiParaka

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: ELENDIGE KAMPSPORTER
« #2 : 30. oktober 2017, 07:57 »
onkurranse på jobb for å motivere mine kollegaer til å bli mer aktive. Finnes det en app h

Utlogget yeahbuddy3614

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: ELENDIGE KAMPSPORTER
« #3 : 31. oktober 2017, 20:42 »
Noe annet enn MMA kan omtrent ikke kalles kampsport. Blir nesten som å kategorisere håndbakk som en kampsport.

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: ELENDIGE KAMPSPORTER
« #4 : 01. november 2017, 16:41 »
Noe annet enn MMA kan omtrent ikke kalles kampsport. Blir nesten som å kategorisere håndbakk som en kampsport.

Greier ikke la være. Prøv å bli slått i ansiktet av en bokser. Eller sparka i magen av en kickbokser.  Eller å bli kasta i bakken av en bryter eller judoutøver. Eller prøv hvordan det er å sovne i armene på en som driver med bjj. Og ja, du kan få lov til både å forsvare deg og å ta igjen. Eller så kan du jo bare fortsette å se på UFC.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!