Skrevet av Emne: Klarer ikke gjøre "Supermann"-øvelsen  (Lest 5627 ganger)

Utlogget Istid

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Klarer ikke gjøre "Supermann"-øvelsen
« : 13. august 2016, 01:59 »
Jeg holder på å trene mage og kjernemuskulaturen. Det finst da en øvelse "Supermann" der man ligger på magen og skal holde hendene strakt frem og løfte brystkassa opp, samt løfte føttene oppover. Jeg får til å løfte føttene, men hendene er helt låst til bakken. Jeg klarer å løfte brystkassen opp og hendene ut til siden, men når jeg prøver å ta hendene strakt fremover går jeg PANG i bakken. Jeg klarer det likevel dersom noen presser føttene mine ned mot bakken.. Er det noen som har opplevd det samme og vet hva som kan gjøre det? ALLE rundt meg får dette til untatt meg, til og med eldre utrente personer...

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Klarer ikke gjøre "Supermann"-øvelsen
« #1 : 18. oktober 2016, 13:52 »
Heisan. Dette er en øvelse som krever at man strammer hele kroppen. Jeg har sett at enkelte arbeider intenst for å få hevet armer og bein så høyt som mulig, men det kan være gunstig å tenke at man skyver bein og armer ut fra kroppen(som om man vil kvitte seg med dem) Ha mindre fokus på hvor høyt du løfter armer og bein. Skaper du et spenn, så er kroppen din i arbeid kun ved å tenke at du skyver armer og bein ut fra kroppen. Om løftet blir på 3 eller 15 cm spiller mindre rolle de første gangene du prøver. Med dette fokuset får du økt styrken og hjernens fokus på å utføre øvelsen. Håper mitt forsøk på en forklaring kan være til hjelp:)
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!