Skrevet av Emne: Riskaker etter trening  (Lest 8705 ganger)

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Riskaker etter trening
« : 14. august 2016, 15:39 »
Har hørt mye om at riskaker er bra etter trening. Men at man burde holde det til akkurat det å spise det rett etter trening.

Ser at mange har ris i sitt kosthold og det er jo sikkert bra det, men spørsmålet mitt er kan man ikke også da spise riskaker?

Riskaker er jo egentlig bare ris? Hva er det som gjør at riskaker er "dårlig" i forhold til vanlig kokt ris?

Utlogget pulver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Riskaker etter trening
« #1 : 14. august 2016, 17:50 »
http://www.kk.no/livsstil/disse-kan-lure-deg-til-%C3%A5-overspise-28749
Detta sku vell vær svar nokk?
Æ hold mæ unna riskake..

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Riskaker etter trening
« #2 : 15. august 2016, 00:57 »
http://www.kk.no/livsstil/disse-kan-lure-deg-til-%C3%A5-overspise-28749
Detta sku vell vær svar nokk?
Æ hold mæ unna riskake..

Tja, egentlig så er det vell ikke så mye svar på det jeg lurte på? Om jeg ikke bare er veldig trøtt.

For det er jo det samme som skjer i kroppen om man spiser ris også? Om man tar for eksempel jasmin ris, så er det jo like høy gi der også?

Kanskje man blir mer sulten, men om man er streng på antall kalorier man får i seg og ikke spiser mer, så hvorfor kan man ikke da spise riskaker istedenfor for eksempel ris?


Gå til:  

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!
Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

Proteinrike tacolefser

Trening21.11.202030

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.