Skrevet av Emne: Potensial for en ordinær kropp ved ca 1 år trening?  (Lest 2733 ganger)

Utlogget msyncron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Hei. Jeg vil starte opp trening igjen. Hvilket potensiale har jeg? 182cm høy, 76kg. Slank, men ser det begynner å legge seg litt til på magen. Jeg vil ta grep. Få det bort, og få en mer markert kropp og øke noe i muskelvolum.
Hva rekker jeg til neste sommer ved trening 3 ganger i uka og følge f.eks RYP? Og noenlunde bra kosthold..

Utlogget Superekorn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Det er det faktisk bare en måte å finne ut av og det er at du trener frem til neste sommer for deretter å evaluere resultatet Cool

Du kan se på så mange før-etter bilder av andre du bare vil, men sannheten er at vi alle reagerer forskjellig på trening. Vi har alle ulikt utgangspunkt, ulikt hastighet på fremgangen og ulikt toppnivå. Det eneste du vet nå, er hvordan utgangspunktet ditt er. Og dette sier veldig lite om hvor mye fremgang du kan forvente og hva du kan oppnå etter 10 år med trening.

Det eneste jeg kan garantere deg er at du har større sannsynlighet for å bli kvitt magen/få en mer markert kropp og øke i muskelmasse om du faktisk begynner å trene og bedrer kostholdet ditt. Mens om du forsetter på samme måte som før, gjerne er enda noen hakk rundere i kantene neste sommer Wink

Å trene 3 ganger i uken er helt supert! Jeg har ikke erfaringer med RYP-programmet personling, men det spiller heller ikke så stor rolle ettersom det viktigste er at det fungerer for deg. Det har høy frekvens på knebøy, som er bra. Prøv grunnprogrammet en sykel og se hva du synes. Andre fine alternativer for trening tre ganger i uken er Stronglift 5x5 og Starting Strength. Ligger masse av info om programmene på forumet og nettet allerede..

Lykke til Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!