Skrevet av Emne: proteiner  (Lest 908 ganger)

Utlogget girl

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

proteiner
« : 19. august 2004, 21:37 »
Er mager kesam en god proteinkilde?
Hva med kokt skinke, egg, havregryn?
Er det gode alternativer i forhold til fisk og kylling?

Hva med fedons pasta?

Utlogget b0rt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 417
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 417

SV: proteiner
« #1 : 19. august 2004, 21:49 »
Meger kesam, egg og kokt skinke er bra proteinkilder, havregryn er hovedsaklig karbkilde. Du bør ikke tenke på å bytte ut kylling og fisk med egg, kesam etc, men varier.

Utlogget Parak

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 81

SV: proteiner
« #2 : 19. august 2004, 23:53 »
Havregryn er kanskje det viktigste å spise hvis du trener styrke/kroppsbygging. Inneholder veldig bra karbs + en god del proteiner (ca.12 gram).

Er masse topics om havregryn på siden her, du kan jo lese litt på dem å få noen tips Smiley

nann-rosita

  • Gjest
SV: proteiner
« #3 : 20. august 2004, 09:45 »
Fedons pasta??? har han kommet med selvimotsigelser NÅ igjen.. " du skal ikke spise brød, men du kan spise MITT brød. Du skal ikke spise ris og pasta, men kan spise MIN pasta"... kemt , er det bare jeg som synes fyren er en brødgjøk?  No no


spis ris og poteter du til maten, gjør absolutt ingenting.

Kylling fisk og svinekjøtt/biff kan du spise to-tre måltider av. Kesam kan du bruke i bakt potet , eller som mellommåltid..

Havregryn kan du spise til forkost.. havregryn er karbs, ikke særlig som proteinkilde. er en grunn til at folk som deffer til konkurranser innen bygging og fitness blander havregryn i proteinshaken...

Utlogget Vaskeball

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 243

  • Klen, men ren (på evig bulk)
SV: proteiner
« #4 : 20. august 2004, 10:05 »
Fedons pasta??? har han kommet med selvimotsigelser NÅ igjen.. " du skal ikke spise brød, men du kan spise MITT brød. Du skal ikke spise ris og pasta, men kan spise MIN pasta"... kemt , er det bare jeg som synes fyren er en brødgjøk?  No no

Lindbergs teorier er preget av en viss grad av tunnelsyn ved å ene og alene basere seg på den glykemiske responsen fra kroppen, men de har absolutt noe for seg og er et steg i riktig retning dersom man behandler de med en dose kritisk sans og innlemmer de i et mer helhetlig perspektiv.

Selvmotsigelser vil jeg ikke kalle det, siden hans produkter er modifisert slikt at de passer inn i hans teorier. Peonget med Lindbergbrødet og Lindbergpastaen er jo at de er proteinberiket, karbohydrat redusert, fiberberiket og ofte er karbohydratkildene av en slik sort at den glykemiske indeksen blir lavere. Produktene hans er meget bra, men selvsagt overpriset siden de er "merkevare". Ethvert vanlig fullkornsbrød eller fullkornspasta gjør samme nytten.

Konklusjon: Brødgjøk, neppe. Forretningsmann, ja.

Når det gjelder emnet:

Gode proteinkilder: Kyllingfilé, all fisk (eksempelvis hermetikkbokser med tunfisk, makrellfile i tomat, fryst sei/torsk), reker, magert kjøtt, skinke, mager ost, egg.

Havregryn er gode proteiner! Men som tidligere nevnt her, også masse karbohydrater. Det samme gjelder bønner og linser. Men har du plass til karbohydratene i dietten er det ingen grunn til å utelukke disse matvarene. Havregryn til frokost er en sikker vinner Smiley
Wannabe raw styrkeløfter, 180-125-215

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!