Skrevet av Emne: Kcal underskudd  (Lest 2950 ganger)

Utlogget RattusNorvegicus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Kcal underskudd
« : 22. august 2016, 23:34 »
Hei
Har nylig bestemt meg for at det var på tide å ta tak i meg selv.

Har tidligere vært godt trent pga at jeg var meget aktiv som fotballspiller. Men etter en alvorlig kneskade som tvang meg til å legge opp samt flere operasjoner så la kiloene seg veldig på.

Har lagt om nå til et kosthold uten godteri, brus osv og begrenser mengden med ris, pasta og den slags.

Har gjennom Nhi sine hjemmesider regnet meg frem til at mitt daglige kaloribehov med mitt aktivitetsnivå ligger på rundt 3200. Og har forstått at jeg skal legge meg på rundt 500 kalorier under dette for å ha en jevn og god vektnedgang.

Problematikken min er at jeg spiser til 4 måltider om dagen, blant annet middag jeg blir veldig mett av (stort sett rundt 200 gr kjøtt og mye grønnsaker ved siden av).

Men da jeg regner på kalorier havner jeg på rundt 1500-2000 om dagen.. Vil dette være altfor lite og dermed fucke opp forbrenningen eller er det godt innafor hva som er trygt?

Har forholdsvis ok peiling på trening, men har aldri fokusert veldig på kostholdet da jeg som nevnt tidligere har vært veldig aktiv gjennom fotball.

Alle eventuelle tips tas imot med stor takk!

Utlogget Superekorn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Sv: Kcal underskudd
« #1 : 24. august 2016, 11:34 »
Hvordan trener du? Husk at karbohydrater er en kjempefin energikilde for kroppen! Ut i fra estimert kaloriforbruk vil jeg tro at du har et relativt høyt aktivitetsnivå og da ville jeg introdusert mer ris, pasta, poteter osv. At du har redusert sukkerinntaket er et veldig fint tiltak. Begynn med det og kom igang med treningen. Evaluer resultatene etter hvert og ta det derifra. Husk at vekten gjerne kan gå opp om du starter med styrketrening grunnet muskelvekst. Så bruk gjerne midjemål eller en kroppsscanning som supplement for å vurdere forandringene..

Det høres veldig lite ut å ligge på 1500-2000 kalorier om behovet ditt faktisk er 3200. Og det å legge til litt mer karbohydrater er en enkel måte å øke kaloriinntaket på. Lykke til!

Utlogget Arvid87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Kcal underskudd
« #2 : 04. mars 2017, 00:32 »
Å ligge på 2000 kalorier om du trenger 3200 er en stor overgang for kroppen. Noen ganger kan dette føre til at du raskt vil gå i "sultemodus" hvor hvileforbrenningen din synker raskt. Begynn heller med 2500. Dette gir et kaloriunderskudd på 700 per dag og teoretisk sett vil du gå ned ca. 1 kg per 10 dager eller 3kg per måned. Dette er en sunn vektnedgang hvor da det meste vil komme fra fett.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!