Skrevet av Emne: Diett uten matbegrensing  (Lest 5978 ganger)

Utlogget Nambu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Diett uten matbegrensing
« : 11. september 2016, 12:12 »
Hei! Jeg er ny her, jente 23 år, 79 kg og 183 cm.

Lagt på meg 5 kilo over ett år etter jeg begynte i en veldig stillesittende jobb...  Har prøvd diverse strenge dietter over korte perioder, og dette funker ikke på meg. Sprekker veldig lett når det blir så strengt. Så nå prøver jeg noe nytt: trene 6 dager i uka, telle kalorier og fortsatt spise det jeg vil. Det jeg lurer på, er det mulig? Jeg ønsker å gå ned ca 10 kg.

Jeg trener kort men intens sirkeltrening/styrke man, ons, fre og intervaller på 20-30 min 3 dager i uka. Ellers er jeg så og si stillesittende på både skole og jobb. Har det travelt og liker å spise enkelt, uten å måtte planlegge mye. Bruker lifesum som mener at jeg bør ligge på 1443 kcal.

Denne uken så kosten min slik ut:

Mandag:
Frokost: knekkebrød med salami, vita hjertegod lett, lettmelk - 393 kcal
Lunsj: knekkebrød med leverpostei og agurk - 347 kcal
Middag: nudler - 373 kcal
Snacks: grovt frokostbrød, ekstra lett hvitost, lett majones, tomat - 320 kcal
Tot: 1433 kcal - Trening: -491 kcal

Tirsdag:
Frokost: grovbrød, roastbiff, lett majones, lett melk - 318 kcal
Lunsj: knekkebrød med salami, lett majones og cafe mocca - 377 kcal
Middag: tagliatelle, stekt bacon, ostesaus - 137 kcal (ble for salt så spiste kun noen få biter haha..)
Snacks: knekkebrød, salami, lett majones og cafe mocca - 377 kcal
Tot: 1302 kcal - Trening: -566 kcal

Onsdag:
Frokost: grovbrød, salami, lett majones - 318 kcal
Lunsj: knekkebrød med leverpostei og agurk - 504 kcal
Middag: knekkebrød, smøreost - 383  kcal
Snacks: superchips og holidaydip - 911 kcal
Tot: 2115 kcal - Trening: - 525 kcal

Torsdag:
Frokost: grovbrød, salami, lett majones - 318 kcal
Lunsj: knekkebrød, pesto, salami, hvitost - 603 kcal
Middag: horn m/ ost og skinke, sjokolademelk - 609 kcal
Snacks: øl - 156 kcal
Tot: 1530 kcal - Trening: -570 kcal

Fredag:
Frokost: grovbrød, salami, lett majones - 318 kcal
Lunsj: sushi, tempura - 828 kcal
Middag: kyllingsalat - 306 kcal
Tot: 1452 kcal - Trening: -410 kcal

Lørdag:
Frokost: knekkebrød, smøreost - 384 kcal
Lunsj: kyllingsalat + knekkebrød m smøreost - 402 kcal
Middag: krabbe på loff, lettmajones - 377 kcal
Snacks: øl - 655 kcal
Tot: 1818 kcal - Treningsfri

Shit jeg må jo bestå av 70% knekkebrød haha.. XD

Uansett, setter utrolig stor pris på om noen har innspill ang. dietten! Har det noe å si hva jeg spiser selv om jeg holder kaloriunderskuddet nede? Eller ødelegger jeg alt ved å spise "det jeg vil"?

Utlogget DagEivind

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Diett uten matbegrensing
« #1 : 10. oktober 2016, 17:26 »
Spise det du vil?  what Har aldri funket for meg.. uansett hvor mye jeg har trent altså... vurderte dette  Grin men tok til vettet... HAr gått ned masse nå, men for meg var det bare mulig med diett OG trening... men kanskje det funker for noe altså..

Jeg er mann og spiser nok en del mer enn den dietten din da... Det er faktisk rene slankedietten for meg det...

Utlogget reps for jesus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Diett uten matbegrensing
« #2 : 20. oktober 2016, 17:25 »
Hei! Det å gå ned i vekt samtidig som å spise hva man vil er faktisk mulig for mange. Antall kalorier man får i seg hver dag og intensiteten på trening har nok den største betydningen. De dagene du trener vil du garantert ha et større kaloribehov enn 1400 som er veldig lite. Ettersom det er vanskelig for deg å følge en streng diett ville jeg anbefalt deg å finne en gylden middelvei. Dette kan du enkelt gjøre ved å kutte ned på "verstingene" i måltidene dine. Ser du spiser mye majones, noe som ikke er helt gunstig dersom du vil gå ned i vekt. Bacon, potetgull med dip og store mengder øl bør også begrenses. Dette kan du heller unne deg litt mer av i helgene, så har du noe å glede deg til. Prøv å få til en skikkelig middag de fleste dager, der du enten spiser kjøtt, fisk eller fjærkre. Dette fordi du trenger proteinene til å opprettholde, i tillegg til å bygge opp musklene i kroppen, etter styrketreningene.

Husk at skal du gå ned i vekt men sliter med å spise sunt hele tiden, vil det være bedre å velge et balansert kosthold som inneholder noe godt i tillegg til noe sunt, istedenfor å følge en streng diett over en kort periode. Det som er sunt inneholder også som oftest minst kalorier, noe som gjør at du kan spise større mengder av det. Dermed slipper du også å føle deg sulten hele tiden, noe du kanskje gjør når du spiser mindre mengder med usunn mat for å begrense kaloriinntaket.

Gå til:  

Øvelsene du gjør feil

Trening13.12.2019253

Disse typiske fallgruvene bør du unngå.
Michael Sullivan (23) fra Irland var et mobbeoffer.

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201943

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!