Skrevet av Emne: Trening hjemme  (Lest 5469 ganger)

Utlogget brukernavn895

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Trening hjemme
« : 11. september 2016, 12:25 »
Hei, etter å ha gått rundt som ei tynn flis i alle mine år har jeg nå lyst til å prøve å trene for å bli større og kanskje få litt mer selvtillit. Jeg har aldri hatt noen interesse for trening tidligere, så er helt grønn når det kommer til dette.

Har ingen treningssenter i nærheten, så ønsker derfor å trene hjemme.

Jeg har en relativt travel hverdag, så har ikke muligheten til å sette av flere timer hver dag.

Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg bør trene for å få mest mulig ut av det, itillegg til mat og evt proteintilskudd ol.

Hvor lang tid må jeg regne med at det tar før jeg begynner å merke noen vektøkning? Vil gjerne gå opp rundt 10kg.

Jeg er 25år, 188 høy og veier 78kg.

Utlogget plebinho

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Trening hjemme
« #1 : 11. september 2016, 23:18 »
Hvis du skal trene hjemme, så bør du kjøpe noe ordentlig hjemmetreningsutstyr. Sjekk feks Gymgrossisten eller Proteinfabrikken - det er de to største nettbutikkene i Norge. Kjøp deg noe Whey Proteinpulver og pass på at du spiser nok. Hvis du ikke får i deg nok mat, så er all treningen forgjeves.

Du vil nok kjapt merke at du går opp en del i kilo og muskelmasse hvis du trener kontinuerlig og riktig. Det er utrolig hvor fort man øker i vekt som nybegynner.
Bodybuilder og kostholdsekspert boende i Oslo. Deltidsskribent for nettsiden Billigproteinpulver.com og jobber med kosthold og trening for et privat firma på dagtid. Bare spør hvis du lurer på noe. Smiley

Utlogget brukernavn895

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Trening hjemme
« #2 : 13. september 2016, 19:36 »
Fins det noen andre seriøse nettbutikker å handle fra? synes det var litt dårlig utvalg og høye priser.

Utlogget brukernavn895

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Trening hjemme
« #3 : 13. september 2016, 19:37 »
Hva bør jeg egentlig ha til å begynne med? stativ til vektstang for knebøy og benkpress, benk, vektstang og 100kg i vekter?

Utlogget plebinho

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Trening hjemme
« #4 : 14. september 2016, 00:59 »
Hva bør jeg egentlig ha til å begynne med? stativ til vektstang for knebøy og benkpress, benk, vektstang og 100kg i vekter?

Dette er ting som koster mye penger. Det holder med mindre håndvekter og en litt større stang til å begynne med. Hvis du er litt oppfinnsom og bruker en del tid på nettet for å finne ut hvordan du kan maksimere potensialet ut fra de apparatene, så klarer du nemlig å trene hele kroppen.

Det er virkelig ikke noe vits i å investere mange tusen kroner som ung mann i et "hjemmelaget treningsstudio" (i mine øyne...).
Bodybuilder og kostholdsekspert boende i Oslo. Deltidsskribent for nettsiden Billigproteinpulver.com og jobber med kosthold og trening for et privat firma på dagtid. Bare spør hvis du lurer på noe. Smiley

Utlogget Superekorn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Sv: Trening hjemme
« #5 : 15. september 2016, 10:30 »
Spar pengene dine for nå eller bruk dem på å legge om til et sunnere kosthold! Kjøp kjøtt, fisk, grønnsaker, ris, poteter, egg, havregryn, melk, brød og hva nå enn du liker å spise som er bra mat for en kar som ønsker å bli stor og sterk. Spis nok og om du ikke går opp nærmere et kilo i måneden, spis mer! Går du opp mer enn to kg i måneder, spis mindre! Etter en stund (si et halv år), kommer du ikke til å legge på deg muskler kjapt nok til at det gir mening å gå opp så raskt i vekt. Sats heller på ca 0.5 kg i måneden.

Om jeg var deg ville jeg satt av noen måneder til kroppsvekttrening først, dersom treningssenter virkelig er utelukket. Bevis at du klarer å trene regelmessig. Gjør deg fortjent til å investere i utstyr! Finn et program på nettet eller spør om hjelp her. Du kan kjøre knebøy, utfall, glute bridges med en og en fot for underkropp. Og push-ups og roing under stuebordet for overkropp. Etter hvert kan du løfte føttene opp fra gulvet for å gjøre øvelsene vanskeligere.  Plankevariasjoner, beinhev osv for kjerne. Få tak i ett program, sett en sluttdato og gjennomfør! Wink

Med dine mål, vil jeg si at den mest økonomiske investeringen du kan gjøre, er å kjøpe nettopp det du skriver over. Knebøystativ, benk, vektstang og skiver. Det er en relativt stor sum med en gang, men ved å fylle opp med flere skiver etter hvert, har du utfordring resten av livet. Men gjør deg fortjent til det! Og se på finn, mye bra brukt utstyr til salgs der. Jeg vil sterkt anbefale deg å kjøpe knebøystativ med sikring av noe slag. Målet er å bli sterkere, ikke skadet og ødelagt.

Du kommer aldri til å legge på deg 10 kg muskler ved å kjøpe et sett med manualer på Europris og curle til armene faller av. Du trenger tunge belastninger på kroppen din over tid. Legg om kostholdet, få inn gode treningsrutiner, kjøp utsyr og forsett de gode vanene.

Det er ikke uvanlig å legge på seg 2-4 kg muskler det første året man begynner å trene. Noen mer og noen mindre. Etter dette går det saktere og saktere. Men disse første kiloene vil allerede synes godt! Det er ingen som kan fortelle deg hvor lang tid det vil ta å legge på seg 10 kg med muskler. Det kan ta deg 3 år, men også 15. Det er bare til å sette i gang og se hvor ferden tar deg. Jeg kan uansett garantere deg at du kommer til å både se og faktiske være sterkere enn du er i dag Wink

Utlogget Averell

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Trening hjemme
« #6 : 07. november 2016, 16:12 »
Fins det noen andre seriøse nettbutikker å handle fra? synes det var litt dårlig utvalg og høye priser.

Hei.

Jeg har akkurat handlet på gorillasports.no. De er billigere enn andre butikker jeg har sett og har fri frakt uansett hvor stor ordren er.
Jeg kjøpte denne https://gorillasports.no/butikk/universal-treningsbenk-inkl-vinyl-vektsett-100-kg/ og er monsterfornøyd! Cheesy
Går an å kjøpe med ekstra stang for nedtrekk også :-))

Utlogget brukernavn895

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Trening hjemme
« #7 : 13. november 2016, 14:20 »
Den så jo ikke så dum ut, eneste er at det blir vel vanskelig med knebøy? må vel ha et stativ til?

Jeg har begynt i ny jobb der jeg for det meste er bortreist to uker for så å være hjemme to uker. Blir veldig vanskelig å få til noe særlig trening når jeg er bortreist. hva vil dette ha å si for treningen?

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Trening hjemme
« #8 : 15. november 2016, 14:02 »
Det er alltid en utfordring å reise mye i jobb når man driver med trening. Muskler er ferskvare, så noe vil du kunne merke umiddelbart etter en jobbreise. Med et godt kosthold underveis eliminerer du noe av den negative effekten. Er du stasjonert på et sted i løpet av en arbeidsperiode kan det tenkes at en slynge kan gjøre nytte. 10-15 min med trening 3-5 ganger i uken hjelper deg til å holde treningsformen bedre vedlike. Du kan trene med egen kroppsvekt, men en slynge gir deg alternativ trening og 10-15 min er svært effektivt for kroppen.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!