Skrevet av Emne: Trening for mange reps, politihøgskolens treningseksamen.  (Lest 3751 ganger)

Utlogget saakre

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

I tredjeåret på politihøgskolen har vi fysisk eksamen. En av øvelsene er utfall med 35 kilosvest. Så mange man klarer på 2 minutter. Kravet for A er 72.

Det jeg lurer på er, når man skal trene seg opp, er om det er lurest å:
1. begynne uten vekt, for så å klare 72, og så øke jevnt på med vekter
2. Begynne med 35 kg, og jevnt øke i reps

Utlogget jr123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Jeg ville ha begynt med 35kg og økt i reps. La oss si at du skal ha som mål å øke antall reps hver uke eller hver treningsøkt! Det er mitt forslag bare Wink

Utlogget plebinho

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Jeg ville ha begynt med 35kg og økt i reps. La oss si at du skal ha som mål å øke antall reps hver uke eller hver treningsøkt! Det er mitt forslag bare Wink


This. Det er mye mer motiverende (og enklere rent praktisk) å begynne med 35 kilo så fort som overhodet mulig.

Hvis du når målet ditt før tid, så vil jeg anbefale at du heller begynner å trene med 40 eller 45 kilo i stedet for å prøve å nå 100 reps.
Bodybuilder og kostholdsekspert boende i Oslo. Deltidsskribent for nettsiden Billigproteinpulver.com og jobber med kosthold og trening for et privat firma på dagtid. Bare spør hvis du lurer på noe. Smiley

Utlogget Dritslem

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Jeg vil si meg uenig.. Det mest effektive mener jeg vil være å trene i den rep rangen du skal prestere i.
Bokser. Inaktiv i 3 år.

Opptrening av styrke siden 18.09.16

Tyngste løft:
Mark: 150kg   |   Benk: 90kg   |   Bøy: 110kg

Utlogget plebinho

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Jeg kunne selvfølgelig også legge til at min svar var basert utelukkende på egne erfaringer og at det ikke ligger noen ekstern forskning i bunn.
Bodybuilder og kostholdsekspert boende i Oslo. Deltidsskribent for nettsiden Billigproteinpulver.com og jobber med kosthold og trening for et privat firma på dagtid. Bare spør hvis du lurer på noe. Smiley

Utlogget Superekorn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Det beste vil nok være å gjøre begge deler. Øvelsen krever litt styrke, men den krever også en del utholdenhet. Personlig ville jeg kjørt noen treninger med 8-10 repetisjoner per sett og 2 min pause mellom for å bygge litt styrke (gitt at du har tilgang til utstyr som gjør dette utfordrende). Noen treninger med 20-30 repetisjoner per sett, gjerne 4 ganger med 1 minutts pause mellom. Og noen treninger hvor du kjører minimum 80 på to minutter og gjentar dette 2-3 ganger, med 5 minutters pause mellom. Dette er tre treninger du kan kjøre en gang hver igjennom uken..

Men kanskje du kunne fortalt litt mer om hvordan nivået ditt er i dag? Et annet alternativ er forresten å bruke en slik push-up app eller lignende, men i stedet anvende den på utfall med 35 kg Wink

Utlogget Superekorn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Politihøgskolen? Det nazigreiene der orker jeg ikke høre noe om. De har oppsøkt meg 5 ganger på "bopel" de siste to åra bare pga noen affektutbrudd på nett som de selv har fremprovosert, og sakene er også henlagt så der har dere det. Ville funnet meg en annen utdanning enn dette nidkjære korpsåndopplegget.

Så var det vel ingen som tvang deg verken til å lese eller svare på tråden heller biggrin Om du har lyst til å starte en tråd for å drive med sammenligninger mellom norsk politi og generell nazivirksomhet, så står du fritt til å gjøre det.. Men jeg tror det var hverken det eller generelle utdanningsråd trådstarter var ute etter!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!