Skrevet av Emne: Hvordan er deres daglige kosthold?  (Lest 6986 ganger)

Utlogget Furyon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Hvordan er deres daglige kosthold?
« : 19. september 2016, 22:35 »
Trenger litt inspo til forskjellige måltider man kan lage. Hva er en normal dag for dere? hva spiser dere før,etter trening, på jobb, frokost og sånt? Gode forslag til måltider før trening?

Er ute etter å få mest ut av treningen, så noe slankemåltid er ikke så veldig ønskelig Smiley Setter stor pris på tips og forslag

Utlogget plebinho

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Hvordan er deres daglige kosthold?
« #1 : 20. september 2016, 09:59 »
Mye proteinrik mat kombinert med en shake før og etter trening. Nøtter/salat eller noe annet "lett" rett før leggetid.

Spørsmålet er vel: hva skal du oppnå? Skal du opp i vekt eller ned i vekt?
Bodybuilder og kostholdsekspert boende i Oslo. Deltidsskribent for nettsiden Billigproteinpulver.com og jobber med kosthold og trening for et privat firma på dagtid. Bare spør hvis du lurer på noe. Smiley

Utlogget Mksuperwoman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 20

Sv: Hvordan er deres daglige kosthold?
« #2 : 21. november 2016, 21:15 »
Som han over mener jeg også det er viktig å legge kostholdet etter hva som er ønske/mål. Personlig er dette muskelvekst, og er på bulk nå. Prøver meg på High carb, men switcher inn noen dager med carb dager for å fylle opp med litt fett. Vanlig dag:
Frokost: havregrøt med peanøttsmør og banan. Gjerne toppet med proteinsjokoladepålegg eller annen prot kilde.
Mellommåltid: to klementiner/tilsvarende frukt med likende næringsinnhold
Lunsj: havregrøt
Middag: 1 stor kyllingfilet og 700 g (ish) ovnsstekte potetbåter. eller salat og 1 stor kyllingfilet stekt i biter med tacokrydder, guacamole av 1 avokado og 100 g mager kesam (smaker og virker identisk som rømme synes jeg. Prot rikt og fettfattig - vinn vinn!) dersom guacamole = med carb dag, kan bytte ut guac med speltlomper dersom det er High carb dag. Eller en porsjon biff og 200 g linser (målt når tørre). Pleide å spise mye søtpotet før, men fått litt avsmak i det siste. Ellers liker jeg også å bruke quinoa, ris og egg. Skulle gjerne hatt mer grønnsaker ellers.
Mellommåltider blir inntatt i forbindelse med trening. Før trening: PWO, kreatin, gjerne en banan eller annen rask karb kilde. Etter trening: 1 proteinshake og noen riskaker eller riskaker og sjokoprot pålegg.
Kveldsmat: litt frukt eller havregrøt.

Gå til:  

Verdensrekord i Planken

Trening21.08.201964

Klarer du å stå i planken 2-3 minutter? Prøv å slå 4 timer og 20 minutter!

Slik forebygger du knesmerter

Trening19.08.2019519

I likhet med smerter og plager i skuldrene er det minst like vanlig med smerter i knærne.
Følger du en ketose diet bør du være obs på at wheyprotein gir massive insulinøkninger.

Sunn sjokoladesnacks

Kosthold14.08.20191818

Her får du oppskrifter på sunn sjokoladesnacks.
Den 8 ganger Mr. Olympia-mesteren hamrer løs på vektene igjen etter multioperasjoner i ryggen.