Skrevet av Emne: Ned i muskelmasse  (Lest 5816 ganger)

Utlogget krun98

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Ned i muskelmasse
« : 25. oktober 2016, 12:09 »
Hei!
Jeg er en 18 år gammel jente som har holdt på med trening i mange år. I sommer meldte jeg meg inn i et treningssenter og etter det har jeg trent 5-6 ganger i uka, hovedsakelig kardio, men også styrke. I dag tok jeg en InBody-test og fikk da vite at jeg har en muskelmasse på 29,2kg, og ettersom jeg veier 62kg og er 173cm høy, samt har en lav fettprosent, synes musklene (etter min mening) alt for godt. Jeg kunne derfor tenke meg å redusere muskelmassen noe, ettersom jeg synes kroppen blir litt vel maskulin sånn den er nå.

Har dere tips til hvordan jeg kan trene og spise for å best mulig miste noe av musklene? Underkroppen er den mest muskulære delen, som sikkert har kommet av mye intensiv løpetrening. Jeg ønsker å holde formen nogen lunde, men forstår at jeg trolig bør kutte ut noe av den intensive kardioen for å hindre muskelvekst. Tips taes i mot med stor takk! Smiley

Utlogget reps for jesus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Ned i muskelmasse
« #1 : 25. oktober 2016, 15:00 »
Har vanskelig å se for meg at en jente på bare 18 år kan ha "for mye" muskler. Synes heller du bør være stolt over det du har klart å oppnådd med treningen din. Dessuten synes nok de fleste at en veltrent kropp med litt muskler er det fineste, selv på jenter. Selvfølgelig teller din egen mening enda mer, så om du virkelig vil miste litt muskelmasse så gjør du så klart det. Uansett er det viktig at du lærer deg å være fornøyd med den kroppen du har. Husk at det er utrolig mange jenter der ute som sliter med å legge på seg muskelmasse og som gjerne skulle vært i din situasjon, der de enkelt får resultater på trening.

Her er noen tips du kan bruke for å redusere muskelmassen:

1. Gå i underskudd på kalorier. Dette vil få prosessen til å gå fortere ettersom man trenger rikelig med næringsstoffer (særlig proteiner) for å holde på, samt bygge muskler.

2. Ikke tren muskelgruppene du vil redusere størrelsen på, og i alle fall ikke med vekter. Dette fordi det er veldig lite trening som skal til for å opprettholde muskelmassen.

3. Skal du løpe, så sørg for å løpe i moderat eller lavt tempo over en lengre distanse fremfor å ha korte og intense økter.


Dersom treningen du har holdt på med til nå har vært noe du har hatt glede av, synes jeg ikke du skal stoppe med det. Gjør det du liker og vær fornøyd med den du er. Det tar utrolig lang tid å bygge muskler og det skal veldig mye til for at en jente ser "for maskulin" ut etter min mening.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Ned i muskelmasse
« #2 : 15. november 2016, 12:46 »
Unngå kaloriunderskudd, siden fett% din er lav. Spis normalt. Juster løpetreningen til noen korte gåturer slik at du allikevel får litt bevegelse. Reduser styrketreningen(hyppighet) eller kjør med lette vekter og høyere repetisjoner. En kombinasjon av styrketrening og passe mengde kardio er vel sannsynligvis det smarteste vi kan gjøre for helse vår, foruten å ha et sunt og variert kosthold. La være å kutte ut det som er bra, men juster på mengede, motstand og intensitet.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!