Skrevet av Emne: Mitt første maraton!  (Lest 8172 ganger)

Utlogget longdistanceman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Mitt første maraton!
« : 31. oktober 2016, 18:49 »
Hei,

Jeg starte å løpe i mars i år, med mål om 1.38 på Birkebeinerløpet (21km). Har aldri løpt et eneste løp før, så dette var veldig nytt for meg, både dette med treningsprogram og selve konkurranseformen. Gikk over all forventning, og klokket inn til 1.26. Dette ga mersmak og jeg fortsatte like godt 12 nye uker på program frem mot Oslo Maraton (42km), med et noe hårete mål om sub 3.

2.59.06 ble tiden. I og med at Oslo Maraton var årets NM på distansen, er jeg offisielt Norges 94. beste maratonløper!

Programmet jeg har fulgt er sammensatt av svenske Urban Tribes og jeg kan med sikkerhet si at det fungerer om du følger det slavisk og trener målrettet. Deler gjerne erfaringer/treningsplan dersom det skulle være av interesse.

Sesongen er nå over for min del, men jeg ser frem i mot vår og tørr asfalt. Har du noen tips om gode maraton i Norge/Europa?

Utlogget Bungalow Bill

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Mitt første maraton!
« #1 : 31. oktober 2016, 21:31 »
Hei,

Jeg starte å løpe i mars i år, med mål om 1.38 på Birkebeinerløpet (21km). Har aldri løpt et eneste løp før, så dette var veldig nytt for meg, både dette med treningsprogram og selve konkurranseformen. Gikk over all forventning, og klokket inn til 1.26. Dette ga mersmak og jeg fortsatte like godt 12 nye uker på program frem mot Oslo Maraton (42km), med et noe hårete mål om sub 3.

2.59.06 ble tiden. I og med at Oslo Maraton var årets NM på distansen, er jeg offisielt Norges 94. beste maratonløper!

Programmet jeg har fulgt er sammensatt av svenske Urban Tribes og jeg kan med sikkerhet si at det fungerer om du følger det slavisk og trener målrettet. Deler gjerne erfaringer/treningsplan dersom det skulle være av interesse.

Sesongen er nå over for min del, men jeg ser frem i mot vår og tørr asfalt. Har du noen tips om gode maraton i Norge/Europa?

Prøv HER

Utlogget JantatiParaka

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Mitt første maraton!
« #2 : 30. oktober 2017, 07:58 »
 på program frem mot Oslo Maraton (42km), me

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!