Skrevet av Emne: Spørsmål angående jenter og kosttilskudd  (Lest 7943 ganger)

Utlogget Fitnessgirl95

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Spørsmål angående jenter og kosttilskudd
« : 31. oktober 2016, 18:55 »
Er jente, 21, og har trent et par år nå. I starten var det ganske useriøs trening hvor jeg egentlig ikke hadde peiling på hva jeg drev med og fikk lite resultater, men har det siste halve året gått mer inn for dette og ser en klar stor forskjell på resultatene. Har nettopp kjøpt kreatinpulver (kreatin monohydrat) og har blant annet litt spørsmål rundt dette.
- Kan det være skadelig? (Har tenkt til å innta 2-3gr hver dag i starten, og ikke 5gr som er anbefalt)
- Når på dagen bør man innta det?
- Har hørt at det kan være skadelig for nyrer dersom man ikke øker inntaket av vann når man tar kreatin. Er ganske dårlig på å drikke vann. Under trening drikker jeg ca 1 liter, men svetter generelt lite da "jeg er sånn av person".
- Har også irritabel tarm syndrom, vil kreatinen være litt hard for magen?
 
Har den siste tiden også hatt en del smerter i venstre legg, kjennes ut som en blanding av kramper og de smertene man får etter en hel dag på beina. Dette har jeg uansett om jeg er aktiv hele dagen og når jeg ligger hjemme mesteparten av dagen utenom trening. Smertene kan til tider også strømme oppover låret/rumpa. Kan det være mangel på noe vitaminer/mineraler. Tenkte først og fremst på kalsium eller magnesium. Er det noe man kan innta uten å snakke med lege først?
Er litt pyse når det gjelder inntak av kosttilskudd, har brukt proteinpulver en stund men ikke så mye mer enn det.  :Smiley

Utlogget falk_1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Spørsmål angående jenter og kosttilskudd
« #1 : 31. oktober 2016, 22:51 »
Her er linker hvis du gidder å lese om kreatin og protein
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56972.0

http://forskning.no/trening/2013/12/kreatin-et-omstridt-muskelpulver

jeg personlig bruker loading fase,5gx4 ganger daglig i 4 uker så 4 uker av. Noen mener at det er bort kasta penger,og det er nok med 5g daglig.
Når det gjelder leggen din,tror ikke at noen her tør å gi deg et svar på det. Ta heller en tur til lege eller kiropraktor osv.. da får du sikkert hjelp.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Spørsmål angående jenter og kosttilskudd
« #2 : 15. november 2016, 13:50 »
Dårlig væskebalanse og for lavt saltinntak kan gi kramper. Øk væskeinntaket og bruk litt salt dersom du er veldig restriktiv på det i utgangspunktet.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget PT-Stine

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 19

Sv: Spørsmål angående jenter og kosttilskudd
« #3 : 09. desember 2016, 12:20 »
Er jente, 21, og har trent et par år nå. I starten var det ganske useriøs trening hvor jeg egentlig ikke hadde peiling på hva jeg drev med og fikk lite resultater, men har det siste halve året gått mer inn for dette og ser en klar stor forskjell på resultatene. Har nettopp kjøpt kreatinpulver (kreatin monohydrat) og har blant annet litt spørsmål rundt dette.
- Kan det være skadelig? (Har tenkt til å innta 2-3gr hver dag i starten, og ikke 5gr som er anbefalt)
- Når på dagen bør man innta det?
- Har hørt at det kan være skadelig for nyrer dersom man ikke øker inntaket av vann når man tar kreatin. Er ganske dårlig på å drikke vann. Under trening drikker jeg ca 1 liter, men svetter generelt lite da "jeg er sånn av person".
- Har også irritabel tarm syndrom, vil kreatinen være litt hard for magen?
 
Har den siste tiden også hatt en del smerter i venstre legg, kjennes ut som en blanding av kramper og de smertene man får etter en hel dag på beina. Dette har jeg uansett om jeg er aktiv hele dagen og når jeg ligger hjemme mesteparten av dagen utenom trening. Smertene kan til tider også strømme oppover låret/rumpa. Kan det være mangel på noe vitaminer/mineraler. Tenkte først og fremst på kalsium eller magnesium. Er det noe man kan innta uten å snakke med lege først?
Er litt pyse når det gjelder inntak av kosttilskudd, har brukt proteinpulver en stund men ikke så mye mer enn det.  :Smiley

Hei, legger ved et innlegg som spesifikt handler om jenter og proteinpulver, håper det kan være interessant. http://www.proteinpulvertest.no/jenter-og-proteinpulver/
Hei, jeg heter Stine! Jeg jobber som personlig trener og er aktiv på nettstedet www.proteinpulvertest.no . Her kan du f.eks lese vår topp 10 beste proteinpulver i Norge http://www.proteinpulvertest.no/best-proteinpulver-i-norge-2017-best-i-test/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!