Skrevet av Emne: sunn mat til jobb. help me:)  (Lest 6049 ganger)

Utlogget todos_tsx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

sunn mat til jobb. help me:)
« : 02. november 2016, 22:01 »
hei. jobber på fabrikk man - fre 0700- 1600 og trener kampsport 2 ganger i uka, relativt aktiv men begynner å få en mage jeg vil få bort og forhindre, nå kuttet ut all brus ettersom det er noe jeg har drikket mye av, men spørsmålet mitt er egt:
har med meg 6 brødskiver med vanlig pålegg (kneip) 3 stk til 09 pausa og 3 stk til 12 pausa, tenker nå og lage meg 1 kylling filet og 3dl ris samt masse broccoli på jobb som jeg fordeler over begge pausene, vil denne være slankende i forhold til brødskivene eller har noen gode tips, da jeg også trenger å bli mett da jeg er veldig aktiv.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: sunn mat til jobb. help me:)
« #1 : 15. november 2016, 13:25 »
Sannsynligvis vil du ha effekter av å bytte ut matvarene. 6 skiver med pålegg er på mange måter veldig relativt og cirka for meg som leser. Hvor tykke er brødskivene og hva slags pålegg og hvor mye pålegg benytter du? 1 kyllingfilet høres ut som veldig lite mot 3 dl ris. Bruk også masse grønnsaker - gjerne 300-400 gram om dagen med brokkoli, paprika, blomkål, erter, bønner og lignende det er rikt på fiber og virker sånn sett mettende. Pass på å få i deg en solid frokost; havregrøt med bær, banan og lettmelk eller en eggeomelett gjør seg. Eggeomelett kan også anbefales som et lunsjmåltid sammen med en blandet salat tilsatt en avokado. Du kommer langt med egg, kylling, ris og grønnsaker. Bruk en mager dressing, olje eller sukkerfri ketchup, samt godt krydder så smaker maten ekstra godt. Knekkebrød finnes i mange gode grove varianter. Legg gjerne inn 2-4 av dem i løpet av arbeidsdagen.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Øvelsene du gjør feil

Trening13.12.2019254

Disse typiske fallgruvene bør du unngå.
Michael Sullivan (23) fra Irland var et mobbeoffer.

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201944

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!