Skrevet av Emne: Lavere fettprosent, beholde muskelmasse?  (Lest 3083 ganger)

Utlogget jr123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Lavere fettprosent, beholde muskelmasse?
« : 06. november 2016, 19:26 »
Hei!

Går det an å gå ned i fettprosent, men at man beholder muskelmassen? Eller går det til og med an at man bygger mer muskler så lenge man får i seg nok proteiner?

Om jeg da skal prøve å gå ned i fettprosent, holder det da med at jeg kutter ut litt karbohydrater til hvert måltid og sørger for at jeg får i meg nok proteiner så jeg beholder muskelmassen? I tillegg til at jeg kjører cardio?

Takker for svar! Grin

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Lavere fettprosent, beholde muskelmasse?
« #1 : 07. november 2016, 13:22 »
1. Går det an å gå ned i fettprosent, men at man beholder muskelmassen?
2. Eller går det til og med an at man bygger mer muskler så lenge man får i seg nok proteiner?
3. Om jeg da skal prøve å gå ned i fettprosent, holder det da med at jeg kutter ut litt karbohydrater til hvert måltid og sørger for at jeg får i meg nok proteiner så jeg beholder muskelmassen?
4. I tillegg til at jeg kjører cardio?

1. Ja
2. Som naturlig kan du ikke regne med å bygge muskler i kalori- underskudd
3. Ja, men svaret er også så enkelt at du kan kutte ned på kalorier, og ikke nødvendigvis bare karbohydrater
4. Kjører du cardio i tillegg vil du forbrenne mer kalorier. Husk at formelen er så enkel som "kcal inn < kcal ut" for å gå ned i vekt.

Utlogget Jecpah

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Lavere fettprosent, beholde muskelmasse?
« #2 : 19. november 2016, 18:36 »
Som superspurv skriver.

Legger til : i en slik prossess,  start mer et så høyt kcal inntak som mulig, basert på en god differanse og med nok carbs, prots og fett.
Altså, du må selvsagt score høyt på kcal inntaket med SUNN og neringsrik mat du vokser på. Kylling, ris osv.
Hold deg på dette kcal nivå i ca 2 uker så kroppen tilpasser kcal inntaket ditt.
Derfra kutter du typ 100ckal i uka, spiser cleant, holder treninga oppe å får  i deg nok til å vokse. Ila flere uker, vil du nå et punkt du ikke får i deg nok proteiner og karbohydrater til å vokse, dette burde være siste innspurt om du skal stille etc eller holde deg på dette nivået om du er happy med formen.
Men grunn regel, denne prosessen MÅ ta lang tid for å shredde samtidig som du gror.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!