Skrevet av Emne: Innspill til min plan om cut/shred?  (Lest 4798 ganger)

Utlogget Mksuperwoman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 20

Innspill til min plan om cut/shred?
« : 25. desember 2016, 20:12 »
Hei. Jeg er ei jente på 18 år som nå har trent i 1 år, 90% styrke. Har prøvd meg på en bulk de siste 3-4 mnd, resultatet er 2-3 kg opp og økning i de fleste øvelser på gymmet. Trener ca 5-6 økter i uka, i det siste KUN styrke. Mot sommeren ønsker jeg å utfordre meg selv og avduke musklene jeg er så fornøyd for å ha bygget.
Idag er slik:
Fettprosent 20,2% (ikke helt presis måler)
Vekt 53kg
Høyde 169cm
(Relativt clean) bulk inntak 2200-2500 kcal: 150-170 g protein, 30-50 g fett, 200-300 g karbs.
Mye karb.rik mat, lite grønnsaker fordi jeg blir fort mett (spesielt av fiberrik karb.mat), førsteprioritet av protein er alltid rent kjøtt, men det går også en del prot.pulver.

Nå planlegger jeg å starte på en cut for å gå ned i fettprosent og få frem musklene. Målet er 13,0%. Dette skal skje på fem måneder  (i tillegg til 2-4 uker i tilfelle noe går galt eller jeg blir "satt tilbake" eller lignende). Jeg tenker å fortsette med styrkeøkter 5-6 økter i uka i tillegg til cardio tilpasset form og energinivå. Av cardio planlegger jeg å gjøre 1-2 intervalløkter (HIIT) i uka, og 0-5 LISS økter på 40-45 min. avhengig av hvor mye og fort jeg går ned.

Tenker å sette opp "diett"/matplan slik:
Seks måltider per dag. Frokost, mellommåltid (mellom frokost og lunsj eller lunsj og middag), lunsj, middag, etter trening, kveldsmat. Kutter 200 kcal fra karbohydrater og fett (frem til fettinntak er 20g) hver mnd. Til slutt vil jeg da være på 1200 kcal (bedre å øke om jeg kan enn å måtte kutte ytterligere, derfor veldig lavt).

Med dette som plan og utgangspunkt: hvordan tror dere det kommer til å gå? Er det noe jeg bør endre på eller være oppmerksom på utenom det jeg har lest på Internett allerede? Er det realistisk? Kreves det magi eller et mirakel for å oppnå, eller kan "hvem som helst" som er interessert i helse og fitness gjennomføre dette? Jeg vil si jeg har over middels med dedikasjon, ikke så mye disiplin, men får sjelden cravings når jeg spiser rent og bra, og over middels metabolisme. Har dere noen andre innspill? Tanker og kommentarer mottas med takk!!!  Cheesy Cheesy  Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!