Skrevet av Emne: Tanker om min diettplan for deffing?  (Lest 3871 ganger)

Utlogget MariusSolberg95

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Tanker om min diettplan for deffing?
« : 15. februar 2017, 00:06 »
Jeg skal til Ultra Music festival i Miami den 19. mars (om en mnd), så derfor har jeg siden jul gått på en diett for å prøve å få ned fettprosenten. Etter jul veide jeg 82 kg, så noe må jeg nok ha gjort riktig.

Jeg er 21 år, er 182 cm høy og nå veier jeg 78 kg. Trener styrke 4-5 ganger i uka, men da jeg ikke er fan av cardio ønsker jeg å basere min nedgang av fettprosent primært på endring i diett.

Med tanke på BMR har jeg funnet ut av jeg burde ligge på rundt 2600-2900 kalorier for å opprettholde, eller vedlikeholde vekten jeg har i dag. Derfor har jeg lagt meg på 2300 kalorier daglig for å gå litt i underskudd.

Jeg valgte å følge Arnold sin fordeling av næringstoffene, så 40%, 40%, 20%. Til frokost spiser jeg 80 gram havregryn, med melk sammen med en proteinshake. I løpet av dagen spiser jeg tre måltider som sammenlagt inneholder 150 gram ris og 350 gram kyllingfilet. Etter trening 0,25 gainer sammen med en proteinshake. Til kvelds 3-4 egg.

Dette ender opp på ca 240 gram karbohydrater, 224 gram proteiner og 48 gram fett pr dag.

Med tanke på at jeg har mistet over 4 kg siden jul er jeg optimistisk, og jeg er overbevist kommer til å gå ned noe mer. Likevel er jeg litt bekymret for at jeg skal stagnere, og derfor hadde jeg satt pris på om noen med mer erfaring enn det jeg har kunne ledet meg i en retning. Kanskje jeg alt er i en riktig retning, men isåfall hyggelig å få bekreftet dette. Alle tilbakemeldinger vil bli satt utrolig stor pris på.

Mvh
Marius

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!