Skrevet av Emne: Nåværende program, nytt?  (Lest 4842 ganger)

Utlogget bBondok

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Nåværende program, nytt?
« : 24. februar 2017, 15:46 »
Heisann

Har trent i 2-3 måneder nå. Trente endel for nesten 2 år siden , 'en startet opp igjen nå. Har alltid vært slank og "lett" bygd men når jeg starta igjen for litt siden begynte jeg samtidig med å endre kostholdet samt spise mye mer. Veide mellom 60-62 kg når jeg startet og veier mellom 67-68 nå, så har lagt på meg både fett og muskler. Teller kalorier og prøver å ligge på rundt 3400 hver dag, med nok proteiner i tilrgg. Høyden er på ca 173 cm.

Har sett stor fremgang siden jeg startet , og ganske fornøyd med det , 'men har ikke kjørt et spesifikt kjent program så vurderer jo å endre på det . Har til nå kjørt 3 dager på 1 av og så videre

Dag 1: bryst/skuldre/mage
Dag 2: rygg/ biceps
Dag 3: bein triceps
Hviledag

Så fra dag 1 igjen

Har lest endel om 5x5 stronglift og tenker kanskje dette kan være noe å teste,men ser at dette er jo trening kun 3 dager i uka, og vil jo helst trene litt mer en det. Trenger derfor litt innspill her. Ønsker å bygge meg større og sterkere , og lurer jo også da litt på om 5x5 vil bygge nokk volum og ikke bare styrke ?

Takk på forhånd!

Utlogget tenret

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Nåværende program, nytt?
« #1 : 23. juni 2017, 23:16 »
Hmm.. Dersom du vil trene flere enn 3 ganger i uka kan jo et PPL-program være noe for deg. PPL trener man jo oftest 6 dager i uka!
Anbefaler absolutt ikke StrongLifts.. Sier ikke at programmet ikke vil gi deg resultater, men det er altfor stort fokus på underkropp, og lite til ingen hypertrofi-spesifikk trening. Resultatet blir oftest at man spiser i overskudd, blir sterk i bein og småfeit.
Du kan jo prøve https://www.getfitness.no/push-pull-legs-treningsprogram-for-muskelmasse/ eller https://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=149807833 Smiley

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Sv: Nåværende program, nytt?
« #2 : 18. juli 2017, 15:11 »
Hvor mye løfter du i de store løfta? Tross hva alle sier, så har hvor sterk du er og hvor stor du er/hvor stor du kan bli en sammenheng. Dersom du er "svak" vil det absolutt være fornuftig å prøve seg på stronglifts/starting strength en periode for å øke i styrke. Bare vær forsiktig så du ikke skader deg, for å øke 2,5kg i hvert løft hver gang du trener krever mye søvn og mat. Også viktig å holde mobiliteten på plass. Anbefaler å slenge på en horisontal ro-øvelse, og kanskje noe for rotator cuff musklaturen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!