Skrevet av Emne: Grei progresjon?  (Lest 5938 ganger)

Utlogget brukernavngyldig

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Grei progresjon?
« : 28. februar 2017, 21:58 »

M 37 år 190 høy og veldig overvektig (110kg). Begynte å løfte vekter for første gang i november. Bruker Stronglifts appen og kjører 5x5 på alt jeg gjør 2 dager i uka. Jeg passer på å spise sunt og nok proteiner og supplementerer med bcaa og zma. Jeg tar nå 95kg i dype squat og 32.5kg dumbbell benkpress, er dette innefor eller burde jeg trene mer for å få bedre progresjon?

Har forelsket meg i sporten og er all in. Kunne ønsker jeg oppdaget dette tidligere.


Utlogget Kortn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Grei progresjon?
« #1 : 01. mars 2017, 15:35 »
Det er vel fortsatt på et nybegynnernivå. En god pekepinn i knebøy er 1,5x kroppsvekt, det anses ofte som bra. Fortsett å trene, du har mye å gå på. Kan jeg spørre hvorfor du fokuserer på hantelpress i stedet for benkpress med stang? Jeg får i alle fall et inntrykk av at du gjør det siden du påpeker at du tar 32,5 kg i hantelpress. Tren mer, jeg tenker at du i det minste bør ta 1,5x kroppsvekt i bøy og 1x kroppsvekt i benkpress. Kjør på.

Bcaa er for øvrig helt unødvendig å bruke som kosttilskudd, spesielt siden du mener du får i deg nok proteiner fra før av (noe du helt sikkert gjør). Aminosyrer er byggestenene til protein, så du får garantert nok aminosyrer i deg uansett, ikke bekymre deg for det.

Utlogget brukernavngyldig

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Grei progresjon?
« #2 : 01. mars 2017, 19:20 »
Kan jeg spørre hvorfor du fokuserer på hantelpress i stedet for benkpress med stang?

Takk for svar.


Du har rett, jeg har helt droppet stang til fordel hantler av den enkle grunn at man har "wider range of motion" som man sier på engelsk. Med stang er bevegelsen man gjør veldig veldig begrenset. Stangen stopper i brystet på vei ned, og fordi man holder hendene fast på en stang på vei opp stopper også bevegelsen.

Utlogget Proteinbolla

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Grei progresjon?
« #3 : 08. mai 2017, 17:53 »
Bra innsats dette her og det er bare å kjøre på :-)

Om målet er vektnedgang/lavere fettprosent vil jeg på det sterkeste anbefale å sette opp en diett man følger, der man har full oversikt over antall kalorier, mengde proteiner, fett og karbohydrater. Jeg personlig kuttet alle kosttilskudd (ikke at dette er nødvendig) og laget en komplett spiseplan. Bare angrer på at jeg ikke gjorde dette tidligere som nybegynner, da dette hjalp veldig mye!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!