Skrevet av Emne: Diett med faste dager  (Lest 3652 ganger)

Utlogget Charlie_Runkle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Diett med faste dager
« : 03. september 2018, 20:42 »
Hei.
Jeg er en mann på 42 år som de siste 13 årene har lagt på meg gradvis mye vekt pga latskap og uheldige omstendigheter med skader.
Jeg har gått fra å være relativt godt trent på en vekt på ca 83-85 Kg til å nå veie 108 Kg, var 112 i juli. Jeg har hatt en uvane ved å drikke 1-2 bokser red bull per dag i noen år. Jeg har aldri likt drikke uten kalorier og sukker særlig., Men i sommer så begynte jeg og like monster zero og byttet til ca 1 boks per dag av det.. Har ikke drukket red bull siden da. Og har gått ned disse kiloene uten noen form for annen diett og trening.

Jeg vil ikke påstå at jeg overspiser og heller ikke mye potetgull osv. Stort sett forbeholdt fredag/lørdag.  De få gangene jeg overspiser er om jeg får min favorittmat. Dette er stort sett forbeholdt lørdager engang iblant.

Jeg har prøvd diverse tvangsdietter og gått ned 5-8 Kg på noen få uker. Men de er så harde at man må ta en fri uke og da er det tungt å starte på igjen.

Jeg har heller ikke noen tro på at det er en langvarig løsning. Jeg har nå startet med en diett som jeg tror passer meg. Sålangt så føler jeg ikke at det er noe tungt.  Og jeg føler at dette er noe som passer meg veldig godt. Om det vil funke vil vise seg.

Den går ut på at jeg har 2.5 dag med faste, ikke uten mat, men faste dagene har jeg frokost: hjemmelaget juice, smoothie eller proteinshake, lunsj= liten salat uten dressing og kjøtt/fisk, middag det samme, men med ett knekkebrød. kveldsmat det samme som frokost. Dagene jeg har satt opp er Man,Tors og frokost/lunsj fredag.  Ellers er de andre dagene lett frokost (brødskive m pålegg) vanlig lunsj og middag, lett kveldsmat. Lørdag er fri flyt.

Jeg har noen regler: Max 2 kopper kaffe hver dag, på spisedagene så spiser jeg til jeg kjenner at det er nok. Ikke overspising. Dette gjelder forsåvidt lørdager også, men lørdager kan jeg spise i mellom måltidene også om jeg vil. Jeg kan bytte dager om det passer bedre i forhold til bursdager osv.

Det jeg lurer på er om dere tror at en slik diett vil fungere i lengden på gradvis vektnedgang. Og om jeg kan tillate meg å drikke 1 boks med Monster zero calories / sugar på faste dagene, har også vurdert at 1 protein bar kan være ett mellommåltid om jeg føler meg veldig sulten. Grin

Utlogget Charlie_Runkle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Diett med faste dager
« #1 : 03. september 2018, 20:43 »
Glemte å legge til at jeg har satt opp trening 3 dager i uken på Tirs,ons og søndag

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!