Skrevet av Emne: Kosthold og trening hjelp  (Lest 5019 ganger)

Utlogget karateangel

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 136

  • Enten så går det bra, eller så går det over :)
Kosthold og trening hjelp
« : 16. april 2017, 05:21 »
Har vært så slapp med kostholdet siden jul..
Trener styrke fullkropp annenhver dag, de andre "ledige" dagene er det karate og spinning..

Men Jeg føler at jeg har bygget mer muskler nå enn før jul som jeg var på diet.. 
Da har vel dette usunne kostholdet fungert som deff.. ?

Ønsker nå å ta av ca! 20 kg eller gjøre de om til muskler biggrin
 
Kjører på med streng lavkarbo..under 20kh pr dag, salt og magnesium vet Jeg om men  Bør jeg ta noe tilskudd av noe?
Proteinpulver?
When youre half way up you are always half way down.

Hilsen Feresteh

Utlogget Proteinbolla

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Kosthold og trening hjelp
« #1 : 08. mai 2017, 20:28 »
Hei!

Okey, jeg er ingen ekspert på verken kosthold eller treningsprogrammer, men jeg har trent styrke noen år og har gjort meg noen erfaringer når det kommer til bulk/deff og kan gi noen generelle råd. Dette er kun ut fra mine egne erfaringer, og det finnes flere veier til mål såklart.

- Om man kjører fullkropp styrkeprogram, i tillegg til karate og spinning på hviledager, vil jeg påstå at dette er et godt over gjennomsnittlig aktivitets nivå. Jeg ser ingen god grunn til å kjøre streng lavkarbo hver dag når du trener så mye, da dette vil gå en god del utover hvordan du presterer på treningsøktene.
- Om du absolutt vil kutte karbohydrater, ville jeg gjort dette på hviledager.
- Dersom du skal gå på streng lavkarbo, finn gjerne ut hvorfor. Om dette gir best resultater for det så er det vel bare å kjøre på med det. For meg personlig fungerer det dårlig når jeg holder et høyt aktivitetsnivå. Jeg opplevde mer tap i fettprosent ved å justere mengden opp da jeg gikk på diett. Etterhvert som fettprosenten gikk ned, justerte jeg mengden karbohydrater noe ned.
- Jeg personlig ville lagt inn hviledager for å la muskulaturen restituere seg. Dette er spesielt viktig om man ønsker å bygge muskler.
- Om du vil ta av 20 kg forutsetter det at du må gå på kaloriunderskudd. Skal du bygge muskler må du gå på kalorioverskudd. Man kan muligens gjøre begge samtidig (?), men dette er i alle fall hovedprinsippet jeg alltid har fulgt.
- Dersom du ønsker å få en lavere fettprosent ville jeg kartlagt hvor mange kalorier du må ha for å gå på ønsket underskudd, samt hvilken fordeling du skal ha av proteiner, fett og karbohydrater. For meg personlig har denne fordelingen gitt gode resultater. Kan nesten ikke understreke nok hvor bra dette var for min del! Beregningsmetodene fant jeg på youtube.
- Jeg vil sterkt anbefale å følge en fastsatt spiseplan og satt meg delmål for nedgangen i vekt/fettprosent
- Jeg personlig har kuttet alle kosttilskudd og får fint i meg 1.5-2.5g proteiner pr. kg. kroppsvekt gjennom mat. Jeg har like gode resultater nå som før. Tidligere har jeg brukt pre-workout og proteinpulver, av og til kreatin. Men fokuset ditt bør definitivt ligge på kostholdet ditt og oversikt over dette, dersom du ikke har gjort dette fra før.
- Med ditt aktivitetsnivå vil det være viktig å ikke legge seg på et for lavt kaloriinntak som utgangspunkt. Ofte vil vekten stagnere dersom man gjør dette.

Dette ble litt generelt, men håper det var til hjelp for det Smiley Lykke til!




Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!