Skrevet av Emne: Trene til politi-opptak  (Lest 3280 ganger)

Utlogget bjorhusdal

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Trene til politi-opptak
« : 11. januar 2017, 00:32 »
Hei! Skal starte treningen fram mot opptaket til politihøgskolen som er i juni.
Har funnet treningsprogram(laget av phs for best mulig oppnåelse i øvelsene opptaket har(benk, høy bom).
Planen er foreløpig, trene 3 dager i uka på styrke, og en dag med svømming (hovedsaklig for å lære crawl, men også for kondisjon).
Har trent før, så er kjent med det meste av øvelsene jeg skal gjøre.
Skal gå til innkjøp av proteinpulver, når er det best å ta dette, og hvor mange ganger om dagen? Har lest at 2g/kg/dag er en fin retningslinje.
Hva tenker dere om planen jeg har satt meg opp? Takker for svar!
Edit: Glemte å spørre, hvordan bør kostholdet se ut her? Typ, hvor mange ganger om dagen spiser man/hva? For optimal muskelvekst.

Legger ved de fysiske kravene til phs:
http://www.phs.no/studietilbud/bachelor/opptakskrav/fysiske-tester/

Utlogget Proteinbolla

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Trene til politi-opptak
« #1 : 17. mai 2017, 20:22 »
Jeg har selv vært gjennom opptaket for en del år siden. Mitt tips er ganske generelt, men det var det jeg gjorde: tren spesifikt. Tren på øvelsene du skal testes i.

Jeg personlig fulgte ikke noe spesielt program, men sørget for at jeg bestod alle testene med grei margin.

Utover det ville jeg fulgt normale prinsipper for fremgang i trening: godt kosthold og nok få nok hvile. Om man er i grei form, bør det ikke ta lang tid før man klarer testene fint.

Ellers ville jeg brukt tid på å forberede meg til intervjuet man skal på etter fysiske tester er bestått. Er greit å gjøre seg opp noen tanker på hvorfor man søker, hva man vil fortelle om seg selv, fordeler og ulemper ved yrket osv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!