Skrevet av Emne: Hvor mye vekt på øvelsene for å oppnå volum?  (Lest 3922 ganger)

Utlogget slz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 130

  • Ka du trur?
Hei, er tilbake på forumet nå Smiley

29år, 75kg 165 høyde, trent nesten et år nå, etter et avbrekk med styrketreninga på 8-9år
Fant logg fra jeg hold på før: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=71936.0

Har begynt å trene på en litt ny måte. Har gått mye ned i belasting(kg) på vektene, fordi jeg nå prøver å trene på en litt annen måte, kroppsbygger retta trening. Trener nå mer kontrollert og teknisk korrekt. Positiv, statisk og negativ fase. Altså, positiv-fase med god stretch på muskelen, statisk-fasen holde vekta 1sec med «squish» der jeg flexer musklen og den negative der jeg senker vekten sakte med kontrollert og prøver å holde den litt igjen.

Med denne treningsmåten klarer jeg ikke ha de store belastningene på stanga/manualene. Da klarer jeg ikke trene på denne tekniske måten.

Kjører 12-15reps x 3 sett. Bruker å kjøre 3-4 øvelser pr muskelgruppe.
Stangroing 50-60
Nedtrekk rygg 45-50
Roing kabel 50-60
Bicepscurl 8-12
Nedtrekk (triceps) 25-30
Smalbenk (triceps) 25-30
Chins i maskin 60
Strakmark 50-60
Nedtrekk 40-50
Benk manuale/skråbenk 15-20
Bøy 70kg men 10reps
legpress 60-70
Legcurl 50-60
Hamsring curl 50-60
Har flere øvelser men bare en liten oversikt for oversikt skyld. Varier i belastning etter dagsform etc.

Får veldig god pump, og føler jeg oppnår god muskelkontakt «muscle-brain» med denne trening måten, samt at det føles for bedre på sener og ledd.
Men for å oppnå muskelvekst må jeg jo «ødelegge»muskel med små «rifter», lurer på om dissebelastningene er nok til å oppnå vekst. Bryr meg ikke om styrke, vil bare bygge muskler! Vet at dette er veldig individuelt etc.

Kostholdet mitt kan jeg komme tilbake til.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!