Skrevet av Emne: Bruk av kolesterol-medisin og trening  (Lest 4441 ganger)

Utlogget ganskenormal

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Bruk av kolesterol-medisin og trening
« : 31. mai 2017, 13:23 »
Hei, jeg bruker på legens oppfordring medisin mot kolesterol. Ønsker ingen debatt om jeg bør ta det eller ikke. Men jeg har lest at lipitor som er et av tilsetningstoffene har enkelte negative effekter. Nå er jeg ikke plaget av noen effekter av denne medisinen, men har også tatt mine forholdsregler. Har lest at Liptior blant annet bryter ned produksjonen av Q10, som for øvrig avtar allrede fra 30-årsalderen. Er selv 45. Jeg tar derfor allerede Q10.
Men jeg leser også at Lipitor kan bryte ned muskelmasse. Nå trener jeg styrke cirka fire ganger i uken, og det har jeg gjort et halvannet år. Har tidligere trent så som så, men prøver nå å komme meg i god form.

Mitt hovedspørsmål er: Er det noen tips her om annet jeg burde ta enn Q10, for at medisinene ikke skal bryte ned muskelmasse?

Jeg opplever fremgang, men kanskje ikke så mye som jeg burde ventet av å trene styrke fire ganger i uken. Jeg tar også en passe dose proteiner i anledning av treningen. All seriøs hjelp og gode råd mottas med takk!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!