Skrevet av Emne: Fra slanking til muskelbygging!  (Lest 3875 ganger)

Utlogget toolni

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Fra slanking til muskelbygging!
« : 05. juni 2017, 18:55 »
Hei!

Litt om meg først: jeg er en 24 år gammel mann(185cm i høyde) som fra nyttår startet med å slanke meg.
Jeg jobber som kokk, så er utfordrende med faste måltider på grunn av mye jobb og uregelmessige arbeidstider.
Men startet på cirka 135kg til jul og har nå klart å komme meg under 110kg.
Trener 4-5 ganger i uka, som regel 30 min på ellipsemaskin også 30-45min styrke(forskjellige muskelgrupper fordelt på 3 dager). Er også akkurat startet med litt lett jogging i tillegg, men er første gangen i livet jeg har jogget for å jogge så tar litt tid før det blir effektiv trening!
Teller ikke kalorier, men er kaloribevisst på hva jeg spiser. Har også kuttet ut sukker, snacks og fine kornprodukter.
Tror jeg ligger på cirka 1200-1500 kalorier om dagen, ikke så ofte det er så mye mer eller mindre.

Målet mitt er å få ned fettprosenten min enda mer og bygge litt muskler, få en sunn og sterk kropp.
Så det jeg lurer på er når bør jeg begynne å gå fra slanking til muskelbygging? Slik jeg har skjønt det så kan jeg ikke ha et like stort energiunderskudd hvis jeg skal bygge muskler. Burde jeg gå enda mer ned i vekt før jeg starter ordentlig med muskelbygging, eller kan jeg starte nå og gjøre fettet om til muskler?
Er relativt flink til å få i meg proteiner, men hvor mye burde jeg få i meg?
Hvor stort kaloriinntak burde jeg ligge sånn cirka på? Og burde jeg holde et jevnt kalori inntak hver dag, eller burde jeg ha forskjellig iforhold til om jeg trener/ikke trener, eller om jeg  trener morgen/kveld?
Noen som har tips/lenker til styrkeøvelser/programmer som er effektive?

Takk på forskudd til de som skulle ta seg tid til å hjelpe meg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!