Skrevet av Emne: Feit til fit, egne tilpasninger av SL + cardio?  (Lest 2522 ganger)

Utlogget Snapshot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Jobber med å gå fra feit til veltrent og mer atletisk kropp.

Foreløpig gått ned fra 120 til 102 kg, hovedsaklig ved cardio og redusert matinntak, men de siste par månedene også litt styrke.

Målet er vel å få en relativt veltrent kropp på +/- 90kg (er 181cm). Har mest fokus på vektnedgang pr nå, og dermed foreløpig ikke all verdens forventninger til økning i styrke og muskelvekst før jeg begynner å nære meg målvekten og tør å spise mer.

Utfordringen er at jeg synes styrketrening er kjedelig, og 2-3 økter på 45 minutter pr. uke er absolutt maksimalt av hva jeg klarer å motivere meg til. Klarer ellers fint 3-6 økter ute i friluft pr uke, gjerne med høy intensitet.

På styrke kjører jeg nå Stronglifts, men 3x5 siden 5x5 tar for lang tid og blir kjedelig. Har fundert litt på hva jeg skal gjøre når/om jeg etterhvert makser vekten på utstyret jeg har på ulike øvelser (maks 130-150kg på stang/vekter).

Er det ok gå over til å kjøre de samme baseøvelsene, men gå opp til 8-10 reps for fokus på muskelvekst fremfor styrke?
Hvor stor betydning har antall sett, kan jeg redusere antall sett og fortsatt få fremgang i muskelvekst?
Noen isolasjonsøvelser som bør fokuseres på i tillegg til baseøvelsene, hvis man er relativt kraftig bygd i underkropp mens overkropp henger mer etter?

Målsetningen er altså en sunn kropp med et mer atletisk og muskuløst utseende enn i dag, med minst mulig tid tilbragt på treningsrommmet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!