Skrevet av Emne: Merkelig albue"skade"  (Lest 3346 ganger)

Utlogget cyrak

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Merkelig albue"skade"
« : 05. februar 2018, 13:17 »
Hei! Jeg driver en del på med klatring, og har hatt litt smerter under albueleddet, altså opp mot triceps. Smerten er ca 1-2cm fra selve albuespissen.. Smerten kommer når jeg strekker albuen ut etter at jeg har hatt albuen stille i 90grader en liten stund. Jeg kjenner det som regel ikke når jeg er varm, og kjenner det ikke når jeg klatrer/trener. Det er egentlig ikke noe vondt (1 av 10 på smerteskalaen), men det irriterer meg. Jeg skjønner ikke hva det kan være. Jeg har tenkt at det kanskje kan være en overbelastning av noe slag, men det går liksom aldri bort, og det blir egentlig aldri verre.. Har holdt meg unna pullups ol. siden jeg har kjent det bli litt verre når jeg tar one-arm lockoffs.
Kan legge til at jeg av og til føler meg sliten rundt albuen, og blir veldig fort sliten rundt albuen når jeg henger fra klatretakene under tauklatring; type når jeg skal klippe meg inn i slyngen. Har også tenkt at det kan være en nerve i klem da smerten er litt stikkende. Jeg har prøvd å gjøre noen øvelser for tennis-/golfalbue, men dette har ikke hatt noen effekt. Er heller ikke det området jeg har vondt.. Jeg har tatt meg 12 dagers hvile, og da gikk det litt vekk, men plutselig når jeg satt på bussen på vei hjem kom det tilbake. Uten at jeg hadde belastet albuen på noen som helst måte, og dette gir ingen mening i mitt hode. Har hatt dette problemet i nærmere et år uten at det har blitt verre, eller så veldig mye bedre. Det har vært bra i periodevis, men det kommer plutselig tilbake igjen uten at jeg har økt treningsmengden. Er det noen som har vært borti noe lignende? Er det noen øvelser jeg bør gjøre?


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!