Skrevet av Emne: Sykling for fettforbrenning + styrketrening  (Lest 4106 ganger)

Utlogget satur9dreamer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sykling for fettforbrenning + styrketrening
« : 08. juli 2017, 10:48 »
Hei.

Jeg har lest en del om at cardio, løping, jogging, sykling, you name it, hvilken som helst form for cardio, vil ha en negativ effekt på testosteron-nivå.

Jeg driver en del med styrketrening, men ikke klart å opprettholde det på et intensivt nok plan til å forbrenne nok fett.
Jeg er en smule overvektig for øyeblikket og jeg er veldig glad i å sykle.

så det jeg lurer på er, kan jeg, i noen mnd nå, har fullstendig fokus på sykling og roing, for å oppnå en tilfredsstillende vekt-nedgang, for så å ta opp igjen full fokus på styrketrening? da vil jo antageligvis testosteron nivået mitt ligge lavere enn vanlig i lengere tid, men bare til jeg går nok ned i vekt?

eller, hva syntes dere? Det går jo selvsagt an å kombinere cardio og styrketrening og andre høy intensitets aktiviteter, som jeg sikkert også kommer til å gjøre, men burde det være greit å ha fokus på cardio i en lengere periode uten at det vil ha en vedvarende effekt på testosteron-nivået mitt? f.eks om jeg etter et par mnd med sykling, kan jeg begynne med styrke igjen for å bygge muskler igjen som før, eller vil dette bli vanskeligere på grunn av en lang periode med svekket testosteron i kroppen? eller vil dette balansere seg igjen til de "normale" nivåene for min kropp etter en periode?


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!