Skrevet av Emne: Sykling for fettforbrenning + styrketrening  (Lest 2871 ganger)

Utlogget satur9dreamer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sykling for fettforbrenning + styrketrening
« : 08. juli 2017, 10:48 »
Hei.

Jeg har lest en del om at cardio, løping, jogging, sykling, you name it, hvilken som helst form for cardio, vil ha en negativ effekt på testosteron-nivå.

Jeg driver en del med styrketrening, men ikke klart å opprettholde det på et intensivt nok plan til å forbrenne nok fett.
Jeg er en smule overvektig for øyeblikket og jeg er veldig glad i å sykle.

så det jeg lurer på er, kan jeg, i noen mnd nå, har fullstendig fokus på sykling og roing, for å oppnå en tilfredsstillende vekt-nedgang, for så å ta opp igjen full fokus på styrketrening? da vil jo antageligvis testosteron nivået mitt ligge lavere enn vanlig i lengere tid, men bare til jeg går nok ned i vekt?

eller, hva syntes dere? Det går jo selvsagt an å kombinere cardio og styrketrening og andre høy intensitets aktiviteter, som jeg sikkert også kommer til å gjøre, men burde det være greit å ha fokus på cardio i en lengere periode uten at det vil ha en vedvarende effekt på testosteron-nivået mitt? f.eks om jeg etter et par mnd med sykling, kan jeg begynne med styrke igjen for å bygge muskler igjen som før, eller vil dette bli vanskeligere på grunn av en lang periode med svekket testosteron i kroppen? eller vil dette balansere seg igjen til de "normale" nivåene for min kropp etter en periode?


Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?