Skrevet av Emne: Erfaringer med kalorier/proteiner/karbohydrat sammensetning?  (Lest 3732 ganger)

Utlogget Altertattjo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5


Har du noen erfaringer med hvor mye protein/karbo/fett som er ideelt ift til kroppvekt?
Ønsker å sette opp en diett med mål om å bygge, uten at jeg er spesielt redd for å gå opp i fettprosent. Men selvfølgelig uten å gå opp unødvendig mye i fett.

Veier 110 kg med ca. 15 fettprosent. Har trent i ca 2 år, og har frem til nå stort sett bare spist etter følelsen og i perioder har det nok vært litt dårlig.

Utlogget Altertattjo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

I følge en kalkulator på bodybuilding.com skal jeg spise

Karbohydrater 350g
Protein 239g
Fett 88 g

Syns det var fryktelig mye karbohydrater da jeg prøvde å sette opp et eksempel på en kostholdsplan.

Utlogget Frøkenhelse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4

Hei,

Det er veldig mange ideer om det perfektet forholdet mellom proteiner og karbohydrater.
Først er det viktig at du sier noe om hva slags trening du driver med, hva er din nåværende fettprosent, hva er dine mål?
Jeg er Frøkenhelse, en aktiv pådriver av e-sigaretter og jobber for https://vapenorge.no . Her finner du god informasjon om hvorfor e-sigaretter er regnet av forskere som < 95% sunnere enn røyk.
https://vapenorge.no/pages/hvorfor-e-sigaretter

Utlogget Altertattjo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Takk for svar.

Målet mitt er å bygge muskler. Driver stort sett bare med styrketrening,  og skal teste ut german volume training for .uff neste program hadde jeg tenkt.
Ligger på 15 i fettprosent som jeg skrev innledningsvis.


Gå til:  

Verdensrekord i Planken

Trening21.08.201964

Klarer du å stå i planken 2-3 minutter? Prøv å slå 4 timer og 20 minutter!

Slik forebygger du knesmerter

Trening19.08.2019519

I likhet med smerter og plager i skuldrene er det minst like vanlig med smerter i knærne.
Følger du en ketose diet bør du være obs på at wheyprotein gir massive insulinøkninger.

Sunn sjokoladesnacks

Kosthold14.08.20191818

Her får du oppskrifter på sunn sjokoladesnacks.
Den 8 ganger Mr. Olympia-mesteren hamrer løs på vektene igjen etter multioperasjoner i ryggen.