Skrevet av Emne: Sending fra USA stoppet da det er ulovlig å importere?  (Lest 10466 ganger)

Utlogget passopp1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hei.

Jeg bestilte Iron Mag Labs Anabolic-Matrix Rx for noen uker siden. Fikk i dag et brev fra Posten der det står at pakken inneholder legemidler som ikke er lov å importere til Norge.

Har nå lest meg litt inn på legemidlerfrautlandet.no og Forskrift om legemiddelklassifisering , og ser at dette supplementet jeg bestilte inneholder:
Tribulus Terrestris som er en urt som er ulovlig å importere.
Maca Root som er det samme.
Dehydroepiandrosteron, også et legemiddel.

Jeg er helt blank på dette med kosttilskudd, og lurer rett og slett på om det finnes kosttilskudd i det store utland som faktisk er lov å importere? For meg virker det til at alle verdens urter og midler finnes på den nevnte lista i loven?

Har dere eventuelt noe annet å anbefale, og som på en naturlig måte øker testosteronnivået noe alà hva Matrix RX visstnok gjør?

Setter stor pris på innspill og kommentarer. Jeg har mye å lære merker jeg! Hehe.  Smiley

Utlogget pulver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Det har du ja Smiley Du kan si det sånn at du e heldig om du unngår politianmeldelse i detta tellfelle. Æ villa holdt mæ t di Norske kosttilskuddan å hanla i Norge. Det finnes sikkert testosteronholdige middel i Norge såm funke. Uten at æ har undersøkt akkorat d,da æ ikke heilt ser poenget. Lykke til Smiley

Utlogget NoBro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Det har du ja Smiley Du kan si det sånn at du e heldig om du unngår politianmeldelse i detta tellfelle. Æ villa holdt mæ t di Norske kosttilskuddan å hanla i Norge. Det finnes sikkert testosteronholdige middel i Norge såm funke. Uten at æ har undersøkt akkorat d,da æ ikke heilt ser poenget. Lykke til Smiley

Hvorfor uttaler du deg om ting du ikke har peiling på ? Det er nettop det du gjør med din påstand at han "Er heldig som unngår politianmeldelse" - Noe som er reinspikka vås.

Produktet han forsøkte å bestille inneholder ikke noe form for hormoner eller narkotiske stoffer, dersom det gjorde dette så ville han for det første BLITT politianmeldt med høy sannsynlighet, og for det andre ville den aldri vært solgt på det legale amerikanske markedet. Du skal nemlig være veldig god dersom du klarer å finne noe som helst kosttilskudd, nå også på det amerikanske markedet, som vil være ulovlig til eget bruk i Norge. Det amerikanske markedet er nemlig blitt særdeles skjerpet også de senere årene, og etter 1.3 diemethylamynamine / DMAA ble tatt av markedet (Dog ikke formelt forbudt hverken her, der eller i EU, kun fjernet) så er den eneste forskjellen på kosttilskudd i EU/USA og Norge verdier, altså styrke eksempelvis pr. 100g vare.

Alt du handler av kosttilskudd i EU har du lov til å ta med deg til Norge til eget bruk, absolutt alt, de samme produktene fra USA (Og resten av verden utenfor EU ) vil det være vanskeligere å få inn pr. post, ettersom Norge har valgt å følge EU. Desverre, av en eller annen idiotisk grunn, har Norge valgt å skjerpe regelrverket når det kommer til bestillinger pr post.

C4 Extreme, som eksempelvis er USAs mest solgte pre workout, får du også kjøpt på gymgrossisten, bare 3-4 ganger svakere, altså, dersom du tar 3 scoops av varianten som selges i Norge, har du i praksis 1 "Amerikansk" scoop.

Den enste forskjellen blir at produktet er det samme i Norge, bare 3-4 ganger så dyrt, så sitter vi her på bjerget og skryter av at vi er mer fornuftige når det kommer til kosttilskudd enn resten av verden. Skinnhellig. Og folk (Som deg) biter fem på og sprer denne vranglæren videre.

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Hvorfor uttaler du deg om ting du ikke har peiling på ? Det er nettop det du gjør med din påstand at han "Er heldig som unngår politianmeldelse" - Noe som er reinspikka vås.

Produktet han forsøkte å bestille inneholder ikke noe form for hormoner eller narkotiske stoffer, dersom det gjorde dette så ville han for det første BLITT politianmeldt med høy sannsynlighet, og for det andre ville den aldri vært solgt på det legale amerikanske markedet. Du skal nemlig være veldig god dersom du klarer å finne noe som helst kosttilskudd, nå også på det amerikanske markedet, som vil være ulovlig til eget bruk i Norge.
Det var et krast svar. Dehydroepiandrosterone (DHEA) er et steroidhormon. Vet ikke hvem som uttaler seg om ting han ikke har peiling på Wink

Utlogget Rayman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Strongmannerd
Dersom du er "helt blank på dette med kosttilskudd" må vel det smarteste og enkleste være å kun gå for enkle produkter fra norske nettbutikker. Mange ingredienser i kosttilskudd fra det amerikanske markedet som det norske tollvesenet vil "kicke" på. Fikk meg en overraskelse selv i januar da jeg prøve å bestille Beta-TOR fra en bodybuilding.com
First they ignore you; then they mock you; then they punish you; then you win." Mahatma Ghandi Indian independence leader

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!