Skrevet av Emne: Periodisk faste - Gå ned i fettprosent  (Lest 4883 ganger)

Utlogget StorStørreStørst

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Periodisk faste - Gå ned i fettprosent
« : 17. august 2017, 22:50 »
Hei!

Er en 19 år gammel gutt, 183 cm høy og ligger på 73 kg.
Har trent styrke i 3 måneder nå og merker god fremgang.
For 3 uker siden begynte jeg med periodisk faste (IF) (16 timer faste, 8 timer spising)
Prøver å gå ned i fettprosent, slik at magemusklene kommer frem. Dette gjør jeg mest for å faktisk se hvordan magemusklene mine ser ut, og for å føle meg vel.

Siden jeg begynte med IF har jeg holdt meg på et daglig kaloriinntak på rundt 1500-2000 kcal. Makroene ligger på ca (veldig omtrentlig, men proteiner ligger alltid over 110 g);
Proteiner: 130 g
Karbohydrater: 170 g
Fett: 60 g
Jeg merker jeg går sakte ned i vekt, og at muskelveksten stagnerer (går fortsatt saakte opp)

Jeg lurer egentlig på hvor lenge jeg må kjøre denne dieten for at magemusklene skal vises?

Her er link til hvordan jeg ser ut per dags dato dersom statsene i seg selv ikke er nok å gå ut i fra:
http://i.imgur.com/4bFgNkg.jpg

Planen er å bulke når jeg når ønsket fettprosent, og jeg kan se absene.

Utlogget sveinung999

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Periodisk faste - Gå ned i fettprosent
« #1 : 18. august 2017, 22:12 »
Jeg er 5 cm høyere en deg, men 15 kg tyngre, og jeg er i grenseland til å være en tynn flis.
Men, jeg har mye mer muskler en det du har på bildet, så du mangler nok en del muskelmasse for å få frem magemusklene.
Alså, du trenger ikke en diett, du trenger å spise næringsrik mat, og trene jevnlig. Du er enda ung, så fortvil ikke.

Jeg tipper din fettprosent er ca 15-17 % der. Hvor langt ned skal du? Synlige magemuskler er nok rundt 10-12 % fett.

Utlogget StorStørreStørst

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Periodisk faste - Gå ned i fettprosent
« #2 : 18. august 2017, 23:55 »
Jeg er 5 cm høyere en deg, men 15 kg tyngre, og jeg er i grenseland til å være en tynn flis.
Men, jeg har mye mer muskler en det du har på bildet, så du mangler nok en del muskelmasse for å få frem magemusklene.
Alså, du trenger ikke en diett, du trenger å spise næringsrik mat, og trene jevnlig. Du er enda ung, så fortvil ikke.

Jeg tipper din fettprosent er ca 15-17 % der. Hvor langt ned skal du? Synlige magemuskler er nok rundt 10-12 % fett.

Takk så mye for respons Sveinung.

Tenker å komme ned på rundt 10-12% som du sier, ja. Deretter er planen å bulke for å øke generell muskelmasse. Merker at jeg fortsatt har "noob gains" og tenker at så lenge jeg ikke merker at styrken går ned mens jeg kjører kaloriunderskudd, så er det like greit å kutte før jeg bulker.

Det er nok en lur matematisk formel jeg kan bruke for å regne ut kalorier forbrent over flere dager i forhold til fettprosent for så å finne ut hvor lang tid det eventuelt må ta før jeg begynner å skimte noen magemuskler der. Driver å tar mageøvelser, planker på det meste på 3 minutt, tar mye benhev m.m




Utlogget sveinung999

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Periodisk faste - Gå ned i fettprosent
« #3 : 26. august 2017, 02:56 »
Min personlige måte å holde meg i form på, er å spise mat med mye næring (nøtter, frø, egg, frukt, grønnsaker, belgfrukt, meieriprodukter, havre, spinat OSV). Spiser til jeg er passe mett. Viss jeg skal legge på meg muskler, så spiser jeg til jeg godt mett. Skal jeg ned i fett %, så spiser jeg meg ok - mett.

Det er egentlig kjempelett, men folk gjør det så vanskelig. Spis KUN næringsrik mat, og spis til du er mett.
Har du vært veldig aktiv en dag? Javel, spis litt mer en du pleier. Vært på sofaen hele dagen? Spis litt mindre, men - alltid næringsrik mat skal inn i kjeften din, !


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!