Skrevet av Emne: Hjelp! Trener, men vil ned i vekt..  (Lest 4360 ganger)

Utlogget hermanx3

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hjelp! Trener, men vil ned i vekt..
« : 09. oktober 2017, 02:31 »
Heisann,nesten helt ny til trening, begynte for 2 uker siden. 3 dager i uken. Mandag, Onsdag, Fredag.
Hva burde jeg spise for og gå ned i vekt? Ser alle disse ''Diettene'' osv. men det er jo SJUKT mye mat? (på mange av de jeg har sett)
Jeg sliter med og bare spise en banan om morgenen før jeg går på trening.
Jeg veier nå 93kg, ca 183cm høy, 19år.

Slik ser en vanlig treningsdag ut: Står opp, spiser en banan også rett på trening. Da jeg trener 07:30 og starter på jobb 09:00. (har avtale med treningsstudio vedsiden av jobben 3 ganger i uken)  Spiser 1 banan + 1 Protein Shake etter trening og spiser gjerne en baguette i lunchtid 11:30. Spiser da ingenting fram til middag 18:00 tiden ish. Og dette blir da mitt siste måltid.

Hva anbefales? Diett? Isåfall ossen diett?
Er VELDIG usikker på hva jeg skal spise, og kan ikke akkuratt ta meg pauser i jobben for og spise alle disse småmåltidene når jeg jobber på ett kjøkken.

Noen siste spørsmål, Hvorfor må jeg spise så mange måltider i en diett? Er det noen dietter der det bare er 4-5 Måltider per dag? Også er jeg veldig usikker på når disse måltidene skal inntas. Noen sier shake før og etter. Mens på proteinbøtta jeg har sier det att det er best og ta etter trening. Alle tips/henvisninger mottas med ett stort takk Smiley

Utlogget Kogk95

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Hjelp! Trener, men vil ned i vekt..
« #1 : 09. oktober 2017, 12:44 »
Hei!
Nå skal du få en ''oppskrift'' av meg som kommer til og fungere. Er ingen kostholdsekspert men:
Jeg også endret livstilen min totalt. Den 11 august startet jeg og endre kostholdet med en vekt på 105.5 kg. I dag veier jeg 95,6 KG.(ca 10 kg ned)
Jeg kuttet ut alt av sjokolade og potetgull og ferdig mat som Pizza og andre ting. Jeg startet og trene, 3 dager i uken gjerne 4. Jeg startet med å gå raskt ute i ca 50 min 3 dager i uken, etter vert startet jeg og jogge lett som ble kombinert med rask gange i samme lengde. Jeg gjør dette nå 4-5 ganger i uka for det at jeg har øket litt i trenings mengde. Jeg gikk også til anskaffelse av en ellipsemaskin som jeg har hjemme noen dager som rullerer litt på. Prøver og ha høy puls gjennom hele økta. Det var treningen ikke mer og si om det egentlig Smiley Jeg trener da ikke styrke trening enda, kunn kondisjon.

Det som er 100 prosent her spør du meg det er KOSTHOLD, det har fått meg ned i vekt. Ikke trening.
En typisk dag er slik: Frokost 2 knekkebrød og et epple med vann til siden.
Mellommåltid ca 10:00 et epple eller en skyr.
Kan også ta en epple igjen kl 3 da det er middag ca 16:45. Middag: består av mye kyllingfillet med brokkoli, samt at vi har fisk 2-3 ganger i uka. Laks, sei osv. Spiser da også ca 50 gram ris ved siden. Kveldsmat: varierer, men som regel 2 knekkebrød her med magert pålegg, eller en banan eller epple. Jeg bruker appen lifesum, der registrerer jeg alt av trening og mat jeg spiser vær bidige dag. Det kan være litt tungvint i starten men du verden det fungerer! appen regner ut antall protein, fett og karbohydrater du skal ha pr dag. Prøv det! Vær så snill, styr unna diett. Dette er en standart ''diett'' som appen kaller det. Det er alt i alt endring av kosthold.
Andre matvarer du kan spise er: karbonadekjøtteig, omelett, mye egg, skinke sopp løk og så klart salater.
Men man skal også kose seg, på en fredag eller lørdag kan vi lage taco eller ha kyllingfillet ris og bærne saus uten problemer.
Du må bare finn en fin balanse! jeg ligger på maks 1700 kalorier per dag som appen regner ut. Har gått ned 1 kg så si vær uke. Sist uke 700 gram (flater sikkert litt ut) Det høre jo ut som du har treningen som den skal være da Smiley men jeg synes du burde spise mer. Det er viktig og spise nok. Ellers vil du ikke gå like mye ned. Som sagt min erfaring 100 prosent kosthold! ta trening for helsa sin del. Neida, skal ikke påstå at trening ikke får deg ned i vekt, men det hjelper deg ned i vekt ja. Enklere og kutte 500 kalorier fra kostholdet vær dag en og forbrenne 500 på trening vær dag. igjen, KOSTHOLD Smiley Følger du dette så spiser du 4-5 ganger pr dag. Du må bare føle det litt frem. Ikke gå sulten.  Lykke til dette fikser du.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!