Skrevet av Emne: Kosthold for muscle gain og fettreduksjon  (Lest 6048 ganger)

Utlogget gunnhildil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Kosthold for muscle gain og fettreduksjon
« : 12. desember 2017, 20:29 »
Hei!

Jeg er en 22 år gammel jente som har begynt å trene 5x5 Stronglift-programmet for et par måneder siden. Har vært veldig fornøyd da jeg før ikke har økt noe særlig i vekt med tidligere program (har vel vært redd for å legge på), og føler meg mye sterkere nå.

Målet mitt er å stramme opp kroppen, bli sterkere og miste fett. Er ikke overvektig nå, men har overflødig fett.
Hvordan skal man sette opp kosthold for dette? Blir ikke helt klok på det jeg har funnet på nettet. Kan jeg ha kaloriunderskudd og samtidig bli sterkere? Merker nå at treningsøktene begynner å bli ganske tunge, og er redd det skal stangere helt hvis jeg spiser for lite.

Er veldig usikker på hva jeg veier da jeg ikke har vekt, men tar jevlig mål. Pleier å ligge på rundt 60-65 kg, og er 165,5 cm høy. Spiser når rundt 1500 kcal om dagen.

Utlogget Beast_it

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 48

Sv: Kosthold for muscle gain og fettreduksjon
« #1 : 07. januar 2018, 16:45 »
Hei!

Når det kommer til kostholdet er det så mye å dekke at jeg ikke tror noen orker å skrive så mye her, meg selv inkludert, men da vil jeg anbefale en time med en ernæringsfysiolog, PT eller lignende som kan hjelpe deg med å sette opp et kostholdsprogram som er laget spesielt for deg og dine mål.
Du spør også om det går an å blir sterkere samtidig som man har kaloriunderskudd. Og det går, selv om det er veldig vanskelig. Men ettersom du er ung og har kanskje ikke trent styrketrening i flere år(?) så vil du kunne klare det en stund. Hvis ikke må du prioritere mål, og oppnå de andre målene etterhvert.
Dersom du stagnerer, kan du først prøve å bytte treningsprogram (som du bør gjøre i blant for variasjon). Hvis det ikke fungerer må du kanskje ha et kalorioverskudd hvis du ønsker å bli sterkere.
Lykke til! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!