Skrevet av Emne: Er det for seint :)?  (Lest 1604 ganger)

Utlogget Mr. Whiffle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Er det for seint :)?
« : 27. februar 2018, 12:22 »
Er det for seint Smiley?

For å gjøre en lang historie kort Huh? –
For 1 år siden veide denne 45 år gamle kroppen 147 KG (187cm høy) røyket 20 sigaretter og gikk mindre en 500 skritt pr dag.

Men så har jo livet litt dårlig humor, så jeg treffer selvfølgelig den sunde, spreke, 10 år yngre drømme dama.  Etter å ha neglisjert kroppen og helsa i 10 år, startet jeg en ny livstil – 7-8 km gåtur hver dag samt en ekstrem endring i kosthold (spise ofte og sundt).
Så nå 1 år etterpå og nesten 50KG lettere begynner fase 2.

Er mye tynnere men, men hadde jo hvert fint med noen muskler. De mange årene uten aktivitet har ført til utrolig lite muskler, men drømmedama (som fortsatt er i friendzonen) motiverte meg til å starte på treningsstudio Cheesy.

Hyggelig på treningsstudio, men holder meg mest i den delen hvor det er maskiner og ikke løse vekter. Virker litt tryggere og litt flaut å komme med pipestilk musklene over til der Dere med de store musklene henger Huh?.
 
Burde vel egentlig betalt en PT for veiledning å komme i gang, men har ekstremt dårlig kjemi med studioets PT. I tillegg er det plutselig en helt ny verden med ZMA, Creatine, BCAA, whey, CLA osv.

Har shoppa en haug med ting jeg ikke aner hva og når jeg skal dytte i meg Cheesy

Tanken på at jeg kanskje er litt for gammel for dette har begynt å snike seg på… så i desperasjon roper jeg på hjelp til å vinne drømmedama og halve kongerike Cheesy

Er villig til å sette av noen timer hver dag for en bedre livsstil, noe tips til hvor en skikkelig nybegynner skal starte. (øvelser, hyppighet, kosthold, hva spiser før/under/etter trening).

Noen «litt eldre» som har noe stall tips?

Utlogget Skibums

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Er det for seint :)?
« #1 : 14. mars 2018, 14:03 »
Det er ikke for sent.

Jeg er i motsatt situasjon - ble dumpet av drømmedama og begynte å trene etterpå for å døyve smerten.

En liten realitycheck - det finnes ingen snarveier, det er endring over tid som er nøkkelen. Ser ut som du allerede har gjort mye riktig og det må du bare fortsette med.

Bygging av muskler tar tid. Noen sier at med maks fokus kan du bygge 12kg første året, 6kg neste, 3kg det tredje og etter det er det beinhar kamp for hvert nye muskelmassegram du vil legge på deg. I realiteten er nok langt lavere.

Du trenger heller ikke kjøpe alt mulig ræl, det som er viktig er å få i seg nok protein (muskelfiber = protein). Du trenger ca 2,2g protein pr kg kroppsvekt pr dag, så da er det bare å sette seg ned og se på innholdsdeklarasjonen på maten du spiser, evt sjekke matvaretabellen.no.

Et godt råd er å kutte ut alt som inneholder hvitt sukker. Kanskje du kan gjøre et unntak på lørdags kveld. Sukkerholdig drikke er bannlyst. Melk og melkeprodukter er godkjent, så etter trening drikker jeg mye melk, gjerne en liter. Til middag spiser jeg fisk og egg. Unngår karbohydrater mer og mer utover dagen, men spiser karbs til frokost og litt til lunch for å fylle opp energilagrene så jeg holder ut treninga.

Er du "pipestilk" er du nok bygget spinkel, men markerte muskler er noe som utstråler sunnhet, så drømmedama er nok mer interessert i markerte muskler enn kroppsbyggermuskler - de fleste damene misliker muskelberg uansett. Personlig har jeg laget meg et hårete mål om at jeg skal ha definerte sixpacks til sommeren. Det betyr egentlig mye mer strikt kosthold enn ensidig muskeltrening. Jeg bør ned i 10% fettprosent for at fettlaget under huden blir så lite at musklene kommer frem. Derfor er det kardio og kosthold i første omgang, men kjører noen Heavy økter i studio for variasjonen sin del. Det har medført mer markerte biceps og brystmuskler. Jobber også litt med Lattisimus dorsi musklene (de brede ryggmusklene), samt skulderøvelser så hendene ikke faller av når bicepsen blir stor Cheesy

Lykke til med drømmedama! Personlig er damer noe dritt, de bare fører elendighet med seg. Bare se hva de har gjort med meg...

Gå til:  

Øvelsene du gjør feil

Trening13.12.2019254

Disse typiske fallgruvene bør du unngå.
Michael Sullivan (23) fra Irland var et mobbeoffer.

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201944

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!