Skrevet av Emne: Problemer med pull ups  (Lest 867 ganger)

Utlogget kevins94

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Problemer med pull ups
« : 30. april 2018, 09:51 »
Hei!
Jeg og en kamerat skal i sommer ha en liten pull ups konkurranse. Konkurransen går ut på at vi skal se hvem som klarer flest i en pyramide. Mellom settene er det antall rep x 15 sekund pauser, altså 1 rep = 15 sek, 2 rep = 30 sek.

Problemet mitt er at jeg ikke får noen framgang. Jeg ligger på rundt 8-12 reps når jeg trener maks reps, og dette problemet har jeg hatt i snart ett år. I tillegg prøver jeg å variere treningen. Kjører pull ups trening 3-4 ganger i uken, der jeg tar for eksempel 10x maks reps med 3-5 minutters pause, tester pyramiden eller kjører sett med vektbelte (5-20kg). Trener andre muskelgrupper de andre dagene.

Spørsmålet er: hva gjør jeg galt, og hvordan skal jeg komme meg videre og oppover med tanke på reps?

Alle svar og tips tas godt imot.

Gå til:  

Slik finner du treningsmotivasjonen etter et opphold.
Kalkun på nyttårsaften er en tradisjon. Godt Nytt År!
Hvis du vil forbrenne fett er tredemølle og sykkel gårsdagens nyheter.

Slik kommer du i form i 2020

Trening28.12.20192075

Følg disse 6 rådene for hva du må eller bør gjøre.

Kardio eller styrketrening først?

Trening23.12.2019352

Hva bør du trene først for optimal effekt?