Skrevet av Emne: Problemer med pull ups  (Lest 1212 ganger)

Utlogget kevins94

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Problemer med pull ups
« : 30. april 2018, 09:51 »
Hei!
Jeg og en kamerat skal i sommer ha en liten pull ups konkurranse. Konkurransen går ut på at vi skal se hvem som klarer flest i en pyramide. Mellom settene er det antall rep x 15 sekund pauser, altså 1 rep = 15 sek, 2 rep = 30 sek.

Problemet mitt er at jeg ikke får noen framgang. Jeg ligger på rundt 8-12 reps når jeg trener maks reps, og dette problemet har jeg hatt i snart ett år. I tillegg prøver jeg å variere treningen. Kjører pull ups trening 3-4 ganger i uken, der jeg tar for eksempel 10x maks reps med 3-5 minutters pause, tester pyramiden eller kjører sett med vektbelte (5-20kg). Trener andre muskelgrupper de andre dagene.

Spørsmålet er: hva gjør jeg galt, og hvordan skal jeg komme meg videre og oppover med tanke på reps?

Alle svar og tips tas godt imot.

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?