Skrevet av Emne: Sticky: DC stretching, bilder!  (Lest 60832 ganger)

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: DC stretching, bilder!
« #15 : 19. oktober 2004, 21:29 »
Har forresten selv byttet ut chins-stretchinga med stretching i nedtrekk maskin med smalt grep i det v-håndtaket. Føler at jeg får en mye bedre strekk i hele latsen, spesielt hvis jeg skyver magen og brystkassa fremover.


Og ja, extreme stretching funker!!
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Vidis

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 151
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 151

  • Team Phil Heat
SV: DC stretching, bilder!
« #16 : 21. oktober 2004, 22:31 »
Meget bra Stripie, honnør! Skjønnte nå hvordan stretching øvelsene skulle gjøres. Har selv nett begynnt å sitte meg inn i DC`s treningsfilosofi. Virker meget lovende!

 Smiley
Kortsiktige mål er veien til ett langsiktig mål. Smiley

Utlogget Shadow

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

SV: DC stretching, bilder!
« #17 : 10. desember 2004, 23:22 »
Programmet mitt er ferdig satt opp.
Gjensto bare disse strekkøvelsene, og her sto jo alt jeg trengte å vite.

Honnør for den!

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: DC stretching, bilder!
« #18 : 12. desember 2004, 15:41 »
Har begynt med DC-stretching nå, og favoritten er fly-strekken for bryst - tar veldig bra!!

Strengt tatt vil BÅDE den såkalte skulderstrekken og bicepsstrekken stretche BÅDE skuldermusklene og biceps´lange hode (biceps´lange hode regnes som en del av rotatorcuffen i skulder, dvs. kan også sees på som en skuldermuskel!), så jeg har bestemt meg for å kutte "skulderstrekken" og kun kjøre "bicepsstrekken". Dips-strekken tar dessuten også veldig bra på skulder i tillegg til triceps og til dels bryst, så skuldrene får nok likevel.
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Schjølberg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

SV: DC stretching, bilder!
« #19 : 16. januar 2005, 19:49 »
Har begynt å fokusert på stretching selv, dog jeg ikke har begitt meg ut på DC-trening enda er vel dette plassen å spørre? --> Bør jeg strekke hver muskelgruppe etter den/de øvelsen(e) hvor den blir brukt, evt. mellom sett, eller ta alt til slutt?
Honnør til Stripie for denne tråden Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC stretching, bilder!
« #20 : 16. januar 2005, 19:55 »
Enten etter hver øvelse eller til slutt. Spiller egentlig liten rolle. Jeg tar etter hver øvelse. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget MrLean

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

SV: DC stretching, bilder!
« #21 : 17. januar 2005, 22:08 »
Hvorfor er stretching så bra i DC, mens man tradisjonelt i bygging mener at tøying ikke er bra, spesielt etter en tung økt da man bare ødelegger musklene?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC stretching, bilder!
« #22 : 18. januar 2005, 05:48 »
Det er ikke noe bedre eller dårligere med stretching på DC. DC er av den oppfattning at DET ER BRA, hverken mer eller mindre, uansett hvordan du måtte velge å trene. Det er ikke snakk om at du ødelegger noen muskler på noen måte.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: DC stretching, bilder!
« #23 : 31. januar 2005, 23:52 »
Kunne DC-crewet og andre som har brukt denne stretch-metoden en stund, lagt ut hvilke erfaringer de har gjort seg?

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: DC stretching, bilder!
« #24 : 31. januar 2005, 23:57 »
Kunne DC-crewet, og andre som har brukt denne stretch-metoden en stund, lagt ut hvilke erfaringer de har gjort seg?

Har nå DC-stretchet en stund, og kjører progressivt også her. Synes det "tar bra", men det er jo foreløpig klin umulig for meg å si om det har innvirkning på framgangen...

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC stretching, bilder!
« #25 : 01. februar 2005, 07:44 »
Kunne DC-crewet, og andre som har brukt denne stretch-metoden en stund, lagt ut hvilke erfaringer de har gjort seg?

Vanskelig å si isolert sett, men jeg føler som HITman at det tar veldig bra. Syntes også at det gjør godt og merker helt klart at jeg for min del trengte å begynne å stretche litt. Men å si isolert hvor mye det har å si er vel plent umulig. Men jeg syntes uansett at det gir meg såpass at jeg på ingen måte vil kutte det ut. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: DC stretching, bilder!
« #26 : 01. februar 2005, 14:04 »
Kunne DC-crewet, og andre som har brukt denne stretch-metoden en stund, lagt ut hvilke erfaringer de har gjort seg?

Som HITm og UAC påpeker blir det vanskelig å si. Jeg har stretchet nå i ca 10 måneder, og det jeg ihvertfall kan si er at jeg har vokst bra i bryst og lats. Hvor mye av dette som skyldes stretching er helt umulig å si. Om det skyldes rene tilfeldigheter vet jeg ikke, men jeg hadde en 4-6 uker med betydelig vekst i bryst ca 2 måneder etter at jeg begynte å stretche. På dette stadiet hadde jeg jobbet meg opp til å tåle ganske hard stretching for bryst. Det frister i grunnen til gjentakelse da, selvsagt. Enhver kan jo prøve det en 3-4 måneder og gjøre seg noen erfaringer. Ser for meg ut til at de fleste av en eller annen grunn fortsetter med stretching når det først er blitt en vane.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: DC stretching, bilder!
« #27 : 01. februar 2005, 14:09 »
Høres bra ut, karer. Jeg tenker å innføre litt skikkelig DC-stretching under perioder med tunge vekter.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: DC stretching, bilder!
« #28 : 08. mai 2005, 19:32 »
Kanskje jeg er spesiell, men tross at jeg ikke er alt for stor (5.95feet 175lb), saa jeg forskjell paa bryst (men ikke lats) etter rundt en maaned. Vet ikke om det hadde vokst noe sykt mye eller om det var fasongen som hadde endret seg, men noe var definitivt endret.
Ogsaa treningspartneren min paasto han saa forskjell, selv om jeg ikke kunne se det.

Ellers er DC deilig bortsett fra at jeg maa endre en hel rygg/bryst dag i dag Sad
Ikke dips lengre og heller ikke hantelpress og vanlige deadlift Sad

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: DC stretching, bilder!
« #29 : 12. mai 2005, 01:59 »
Hvorfor er stretching så bra i DC, mens man tradisjonelt i bygging mener at tøying ikke er bra, spesielt etter en tung økt da man bare ødelegger musklene?

Meningen er vel å strekke fascia ('muskelbuken') så musklene har mer plass til å vokse. En ballong er lettere å blåse opp når den er slakkere i skinnet...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!