Skrevet av Emne: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )  (Lest 25856 ganger)

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« : 02. september 2004, 14:08 »
Gutter på 14- 16 år bruker anabole steroider for å se bra ut og få sjans på damer. Målet er en macho, sterk, trimma overkropp.

[ Les mer på Dagbladet.no ]

nann-rosita

  • Gjest
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #1 : 02. september 2004, 14:10 »
hehe... tenkte mitt da jeg leste det, for det jeg hører av jenter på skolen til Bella ( de på ungdomsskoletrinnet) er følgende; "Æsj, han boler sikkert..... "

ergo blir det jo ganske teit å gjøre det for jentene ,eller hva?? woot

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #2 : 02. september 2004, 14:12 »
hehe... tenkte mitt da jeg leste det, for det jeg hører av jenter på skolen til Bella ( de på ungdomsskoletrinnet) er følgende; "Æsj, han boler sikkert..... "

ergo blir det jo ganske teit å gjøre det for jentene ,eller hva?? woot

Kanskje de satser på litt "eldre" damer hehe... rimelig teit uansett grunn egentlig.

Utlogget Ben

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 079
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 079

SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #3 : 02. september 2004, 14:28 »
Dette er faktisk forsiden på dagbladet i dag, idiotisk råd han "eksperten" kommer med til foreldrene "Følg med hvis han plutselig blir ekstremt opptatt av kosthold og kosttilskudd".
Utenfor treningsmiljøet blir man jo oppfattet som ekstrem bare man takker nei takk til potetgull under en film...
Utenforstående ser jo rart på deg hvis man mixer seg en shake med protein, da har man tydeligvis tatt det helt ut.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #4 : 02. september 2004, 14:35 »
rådene til bekymrede foreldre:

"Følg med hvis sønnen trener påfallende mye og/eller forandrer kroppslig fasong raskt.

 Følg med hvis han plutselig blir ekstremt opptatt av kosthold og kosttilskudd."



.. da er det vel noen her som ligger i faresonen...  Ohmy

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #5 : 02. september 2004, 14:51 »
Dette er helt klart et problem. Unge mennesker som ikke har kunnskap om trening og kosthold og som ikke vet hva de driver med. De tror det er raske løsninger som gir dem en fantastisk kropp (akkurat som om det løser alle problemer), noen tror til og med at de ikke trenger å trene hvis de doper seg  Shocked . Og de har også misforstått en ting til, de tror nemlig det er nok med vaskebrett, brystmuskler og biceps, de har ikke skjønt at det er helheten som teller.

Helt klart er dette et problem det må fokuseres på og tas tak i, ingen ønsker at 14 åringer skal bruke dop og ødelegge kroppen sin fordi de ikke aner hva de holder på med. Sammenligner dette med tenåringer som nesten sulter seg ihjel for å oppnå den kroppen de ønsker, de bruker feil fremgangsmåte for å prøve en snarvei til det resultatet de ønsker fremfor å skaffe seg kunnskap om fysiologi, trening og kosthold og ta den fornuftige, sunne veien og sette seg langsiktige mål.

Problemet når dette kommer på fremsida av Dagbladet er at menge foreldre der ute blir livredde. I stede for å oppmunttre barna sine til trening, kosthold og en sunn livsstil kommer mange foreldre til å motarbeide sine barn i frykt for at barna skal begynne å dope seg. Mange foreldre kommer til å bli redde når barna blir opptatt av kosthold, og enda værre hvis de ser at poden bruker kosttilskudd. Foreldres uvitenhet om trening og kosthold blir til frykt av slike overskrifter. Det ødelegger for de tenåringene som faktisk vet hva de holder på med og som har et sunt forhold til trening, kost og kropp.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Sveinern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #6 : 02. september 2004, 19:01 »
Det som skremmer meg er at det (er vel kanskje i feil forum når jeg sier dette, og det blir litt paradoksalt) økende kravet i samfunnet - når det gjelder å se bra ut.

Det er noen veldig gale krefter ute i normale milijøer når barn begynner å trene vekter for muskelvekst så de skal dra damer. 12-14åringer skal være opptatt med andre ting enn ha slike problemer De kan for eksempel kutte ut bokser som de kan dra opp over øra, og kutte ut den slappe holdninga de har (ja det er sant, gutter i 14 -15 års alder har en utrolig sløv "jeg er stein" holding (mange - ikke alle)).

Dessuten er jeg enig i at man fort blir oppfattet som ekstremt i "verdenutenfor" når man takker nei til potetgull og drikker proteinmikser.
Faren min er slik; "å herregud, er du blitt helt sykelig opptatt av kroppen din når du ikke greier å pakke i deg 1 1/2l cola og 1kg potetgull på en tirsdags formidag."
 - det er nesten sånn...

men hvis jeg hadde vært far hadde jeg begynt å lure på når sønnen min på 13 var mer muskuløs enn meg, når han så vidt skulle ha blitt inntrodusert til testosteron...

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #7 : 02. september 2004, 19:09 »
"Følg med hvis han plutselig blir ekstremt opptatt av kosthold og kosttilskudd".
Utenfor treningsmiljøet blir man jo oppfattet som ekstrem bare man takker nei takk til potetgull under en film...
Utenforstående ser jo rart på deg hvis man mixer seg en shake med protein, da har man tydeligvis tatt det helt ut.

Jeg kunne høre pappas stemme når han leste avisa: Bjørnar.. kom hit litt jeg vil prate litt om treninga di med deg.... eller no sånt, heldigvis sa han ingenting... tror han stoler på meg jeg Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget adsk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #8 : 02. september 2004, 19:16 »
sånn er d å være 14 år og uviten! =((((((

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #9 : 02. september 2004, 20:05 »
gutter i 14 -15 års alder har en utrolig sløv "jeg er stein" holding (mange - ikke alle))

min erfaringe, med mange av mine venner i den alderen og min alder (16) er at de er stein...  No no Undecided

men det er sant som blir sagt her. mange av vennene mine som er "normale" ungdommer som drikke brus og eter snop ser på meg som en syk j*vel når jeg drar frem tunfiskbokser, eller lager en shake.
en spurte meg seriøst om "hvem har du kjøpt det bolet av?"  biggrin

men tror de begynte å lure når jeg en gang kom på bussen fra jobb, med 16 bokser tunfisk."ka ska du me så mange?" sa de... "ete de vel! de va på salg, må benytte sjansen!!!"



men går det ikke an å se på andre måter om de er begynt på bol?kviser og veldig mye vann i kroppen?  Huh
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #10 : 02. september 2004, 20:12 »


men går det ikke an å se på andre måter om de er begynt på bol?kviser og veldig mye vann i kroppen?  Huh

Du kan se noen enkelttilfeller hvor forlk går opp 10kg på to uker i vannvekt. Men ellers er det ikke alltid like lett å sammenligne en kur med en kraftig bulk.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #11 : 02. september 2004, 21:09 »
sammenligne eller mener du skille?
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

DuMonde

  • Gjest
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #12 : 03. september 2004, 08:13 »


Du kan se noen enkelttilfeller hvor forlk går opp 10kg på to uker i vannvekt. Men ellers er det ikke alltid like lett å sammenligne en kur med en kraftig bulk.

Det er nok lite sannsynlig må jeg si...kanskje etter 1 mnd, hvis du er heldig!


men går det ikke an å se på andre måter om de er begynt på bol?kviser og veldig mye vann i kroppen?  Huh

De personene som er utsatt for kviser fra før av, drar som regel på seg flere under kur.
En del får også en del vann i kroppen ja, men dette er som regel vanskli å se, hvis ikke det er ekstreme tilfeller...eneste måten jeg klarer å se det på er størrelsen på kinnene... en del blir litt oppblåste akkurat der.. (AKA vannhode  Dance )
Men det er som regel andre måter man finner det ut på...
*Vektøkning
*Styrkeøkning
*svigninger i prestasjoner
*humørsvigninger (på noen)
+++

Synes synd på alle foreldre nå til dags, som må tro at alle sønnene deres på 12-14 år stapper i seg bol, fordi sånne idiotiske utsagn som "pass på hvis ungene deres blir plutsli oppattt av kost, og kostilskudd"...

jeg synes også igrunn, synd på de som eventuellt går på bol når dem er 12-14 år... dem har jo ikke kommet i puberteten eigang.. dem blir jo aldri høyere enn 160 høye, og en snabel på 9cm!  rofl

*oppgitt* woot

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #13 : 03. september 2004, 12:07 »
burde i de tminste være positivt å være veldig opptatt av kosthold da. er jp jævli mye klaging fra den eldre generasjonen for tiden med at vi drikke for mye brus osv...

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #14 : 03. september 2004, 12:34 »
Dette er helt klart et problem. Unge mennesker som ikke har kunnskap om trening og kosthold og som ikke vet hva de driver med. De tror det er raske løsninger som gir dem en fantastisk kropp (akkurat som om det løser alle problemer), noen tror til og med at de ikke trenger å trene hvis de doper seg  Shocked . Og de har også misforstått en ting til, de tror nemlig det er nok med vaskebrett, brystmuskler og biceps, de har ikke skjønt at det er helheten som teller.

Helt klart er dette et problem det må fokuseres på og tas tak i, ingen ønsker at 14 åringer skal bruke dop og ødelegge kroppen sin fordi de ikke aner hva de holder på med. Sammenligner dette med tenåringer som nesten sulter seg ihjel for å oppnå den kroppen de ønsker, de bruker feil fremgangsmåte for å prøve en snarvei til det resultatet de ønsker fremfor å skaffe seg kunnskap om fysiologi, trening og kosthold og ta den fornuftige, sunne veien og sette seg langsiktige mål.

Problemet når dette kommer på fremsida av Dagbladet er at menge foreldre der ute blir livredde. I stede for å oppmunttre barna sine til trening, kosthold og en sunn livsstil kommer mange foreldre til å motarbeide sine barn i frykt for at barna skal begynne å dope seg. Mange foreldre kommer til å bli redde når barna blir opptatt av kosthold, og enda værre hvis de ser at poden bruker kosttilskudd. Foreldres uvitenhet om trening og kosthold blir til frykt av slike overskrifter. Det ødelegger for de tenåringene som faktisk vet hva de holder på med og som har et sunt forhold til trening, kost og kropp.

Netopp, og da kommer det innlysende resultatet: Bedre at ungdomene drar ut, hiver i seg en halv liter ulovlig brennevin, og tester ecstasy, hasj og alt annet av partydop, for det er bedre det en at de blir opphengt i kosthold og trening....

Det ville jo vært MYE bedre :Smiley

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!