Skrevet av Emne: Gode råd??  (Lest 1126 ganger)

Utlogget Viking74

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Gode råd??
« : 17. august 2018, 19:18 »
Noen som har noen tips i henhold til kosthold? Er en mann på 43 år som for ca 3 år siden la om min livsstil/kosthold fra usunn fet mat ,117 kg og 50 sigaretter PR dag... til ett sunnere kosthold,kaloriteller,jogging og full røykeslutt! For 2 år siden ble jeg introdusert for CrossFit noe som jeg umiddelbart ble «hektet» på. Dette er akkurat den treningsformen som passer meg og som jeg ikke blir «lei» av men holder meg motivert til en hver tid.Jeg veier nå ca 95kg og trener 6 dager i uken, har hviledag hver søndag. Det jeg sliter med er mat.... er usikker på hva jeg skal spise og event når jeg skal spise det. Har lagt på meg noen kg de siste mnd da en skade har holdt meg vekke fra trening,så nå er målet å gå ned noen kg samtidig som det ikke går ut over styrke,hva mat og sammensetning bør jeg da gå for?Jeg har den siste tiden stagnert og har hatt dårlig progresjon spesielt styrketreningen,noe som selvsagt kan skylder kosten... jeg tar 1 protein Shake og kreatin PR dag og har bestilt meg zma. Har alltid sagt at jeg aldri skulle bli «fanatiker» på kosthold og veie maten jeg spiser men Kansje jeg burde begynne å gjøre der? En ukes trening består som oftes i ca 50/50 med styrke og kardio. Kosthold er jeg helt grønn på så om noe har noe tips å komme med blir jeg glad. Suget etter nystekte rosinboller,skolebrød,hamburgere og pizza er fremdeles stort og nesten en daglig kamp for å motstå,så selv etter 3 år er gammel vane vond å vende :-) håper noe her inne har noe gode tips å komme med. Takk.

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Gode råd??
« #1 : 18. august 2018, 09:33 »
Jeg er ikke rådgiver, kun aktiv utdøver (tidligere)

Det beste rådet jeg kan gi er å spise ganske normalt, men i begrensede porsjoner. Jo mer aktiv du er, jo mer energi trenger kroppen din.

Unngå ferdigmat i så stor grad som mulig.
Brødskiver til frokost, omelett eller salat til lunsj, litt frukt før trening, shake etter trening, middag bestående av kjøtt/kylling/fisk + frosne grønnsaker som du gir kjapt oppkok og evt litt pasta eller potet og brød til kvelds hvis du trenger mer mat. Kun sukkerfri brus, vann og evt kaffe og te uten sukker eller melk som drikke.
Vei det hver 3.uke. Har du gått opp - spis mindre porsjoner eller tren oftere.
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget Vidars PT

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Gode råd??
« #2 : 23. august 2018, 12:18 »
Spis plantebasert. Alle som anbefaler deg noe som kommer fra dyreriket vet ikke hva de prater om.

Gå til:  

Verdensrekord i Planken

Trening21.08.201964

Klarer du å stå i planken 2-3 minutter? Prøv å slå 4 timer og 20 minutter!

Slik forebygger du knesmerter

Trening19.08.2019519

I likhet med smerter og plager i skuldrene er det minst like vanlig med smerter i knærne.
Følger du en ketose diet bør du være obs på at wheyprotein gir massive insulinøkninger.

Sunn sjokoladesnacks

Kosthold14.08.20191818

Her får du oppskrifter på sunn sjokoladesnacks.
Den 8 ganger Mr. Olympia-mesteren hamrer løs på vektene igjen etter multioperasjoner i ryggen.