Skrevet av Emne: Trenger hjelp med å komme på beina igjen..  (Lest 3956 ganger)

Utlogget Maram

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Trenger hjelp med å komme på beina igjen..
« : 03. september 2018, 00:59 »
Hei, jeg håper det er noen der ute som kan/vil hjelpe meg litt med situasjonen jeg er i.

Først vil jeg si at jeg har holdt på med styrketrening og fitness som hobby siden 2014. Jeg løfter bra rent teknisk og kjenner til det meste av øvelser og terminologi.

Saken er den at det siste halvannet året har jeg slitt en del. Jeg ble diagnoisert som moderat til tyngre deprimert. I denne perioden har jeg funnet trøst i drittmat, fråtsing, og dette har også ført til en del fysiske plager. Nå veier jeg 25kg mer, i rent fett, plages av betennelser i foten, leggkramper, dårlig kondisjon, dårlig mobilitet og mest sannsynlig dårlig blodsirkulasjonen. Generelt så føler jeg meg skikkelig jævlig.

Nå har det seg slik at jeg vil prøve å finne veien ut av alt dette helvete. Jeg har (endelig) kommet inn på sykehuset for å få hjelp med det psykiske, så nå må jeg ta hand om det fysiske.

Det jeg gjerne skulle hatt hjelp til er hva dere syntes er beste måten for meg å trene på nå. Jeg er fremdeles veldig sterk, har høy muskelmasse men staminaen suger og jeg er veldig lite fleksibel. Hele kroppen føles blytung i alle bevegelser. Alle muskler, ledd osv føles stivt. Jeg må bli mer tøyelig.

Det jeg helst vil er å finne meg et treningsprogram innen styrketrening som oppfyller disse kravene.

- 4 til 5 dager i uka
- helst ikke mer enn en time per økt
- Jeg har ingen behov for å bli større eller sterkere
- Jeg vil gå ned i fett og samtidig bli mer fleksibel og mobil.
- Jeg vil ha bedre kondisjon

Jeg er 29 år, veier 110kg og er 176 høy. Jeg skal klare å få kontroll på matplanen selv, men det er treningsprogrammet jeg sliter med om dagen.

Til tross for alt jeg har drevet på med før så merker jeg at jeg ikke har noe særlig tillit til min egen kompetanse om dagen. Jeg trenger en objektiv person utenfra som kan fortelle meg hva som kanskje er riktig for meg akkurat nå!

Så det er min situasjon. Dette er første gang jeg poster noe om det offentlig, men jeg håper det er noen der ute som vil hjelpe en som bare har hatt det litt tungt i det siste.

frankie1985

  • Gjest
Sv: Trenger hjelp med å komme på beina igjen..
« #1 : 27. januar 2019, 10:32 »
Vel sånn fort så bør du gå over til å spise mer kjøtt og grønnsaker istedet for annen mat og prøve å jogge litt hver dag, mulig du syns jogging er litt tungt i begynnelsen men da kan du begynne med å gå turer istedet, aldri hatt depresjon selv men det er sikkert tungt ja, du har ingen hovedinteresse å drive med da i tillegg, det får meg alltid opp igjen?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!