Skrevet av Emne: Skuldersmerte ved sittende roing  (Lest 2546 ganger)

Utlogget ssindre

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Skuldersmerte ved sittende roing
« : 09. september 2018, 20:23 »
Hei! Vet det er mange poster om skuldersmerter, men jeg klarte ikke å finne noe relatert til øvelsen jeg merker smertene mest på.

Jeg startet opp styrketreningen igjen i starten av mars og har trent 5 dager i uken uten problemer siden da, helt frem til denne uken. Da jeg tok sittende roing med smalt grep kjente jeg at venstre skulder gjorde vondt. Ikke så vondt at jeg ikke klarte å fullføre, men veldig merkbart. Ikke helt sikker på lokasjon, men det virker som det er på baksiden/toppen av skulderen. Kjenner ikke smerte når jeg tar andre pull øvelser (nedtrekk f. eks), men merker det i etterkant av push øvelser også(trente bryst og triceps dagen etter uten problemer). Skulderen virker litt betent i en liten periode etterpå, før det går over. Kjenner også smerte på samme sted ved å rotere hele armen bakover. Da oppstår smerten omtrent når armen er rett opp. Dette gjelder kun mens skulderen føles betent.

Burde jeg stoppe å trene med en gang og ta treningsfri noen uker, eller kan jeg trene rolig i en periode og se om det går over? Noen som har vært borti noe lignende?

Jeg antar at dette ikke er alvorlig i det hele tatt, men jeg vil bare forsikre meg mest mulig mot eventuelle langvarige skader.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!