Skrevet av Emne: DC om prioriteringer, Geir Borgan Paulsen og mye annet...  (Lest 9500 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

DC kom med nye betraktninger på the Dogg pound 6/9. Litt artig at han, på det meget hyppig besøkte forumet, trakk fram Norges egne Borgan Paulsen...(NB jeg har fjernet deler av innholdet i innlegget pga forumreglene her).

"These same guys think Im a miracle worker that can somehow add 80lbs of muscle mass on their frame while losing 30lbs of fat while keeping incredibly lean thruout the journey to get there. Well guess what? YOU FUCKED UP. Want to know the fastest way to walk around at 250 ripped--THE ABSOLUTELY G'DAMN FASTEST WAY TO GET THERE? TAKE 2 YEARS AND EAT HUGE AMOUNTS OF FOOD, AND TRAIN WITH BRUTALLY HEAVY WEIGHTS, AND BECOME A BIG FAT OFFENSIVE LINEMAN LOOKING GUY AT 330LBS....AND NO IT WONT BE PRETTY...AT ALL. CARDIO WOULD BE NOTHING MORE THAN HELPING YOUR APPETITE ALONG AND MOST OF ALL DONT DO ANYTHING THAT COULD POSSIBLY EVEN IMPEDE THE SLIGHTEST IN MUSCLE MASS GAIN. Just eat copious amounts of food (600 grams of protein) and bring your bodyweight up the charts which will allow you leverage and strength gains to allow you use the incredible weights you have to use in the gym to accomplish this. Then after being at that level for density reasons for awhile, you can slowly take it down and I mean slowly and most likely have the most muscle mass gain your genetics allowed in that time frame. That is the fastest way in the shortest time to get there. But definitely not the most desirable but truth is truth. Noone wants to look like a fat slob even if it means the end result will be much closer to their ideal.  Im advising you get your freaking head on straight if you want this so bad. That means extreme food intake pronto, with the heaviest weights in good form that you can use progressively, extreme stretching and enough cardio that it keeps you at a leaness your satisfied with as you get dramatically larger. This sport isnt unlike a career. You have to set yourself up early so you can be right where you want to be late. Theres alot of you guys 35-45 years old in this forum, some that I even train, that think they want it but really dont have what it takes to go get it. I see it in their workouts they send me (they take the easy comfortable road never pushing the limits) and for those that I dont train I sometimes see it in your posts---you just dont have what it takes. I can only provide a guide to get there, I cant create an inner drive for you.
You have to start thinking in terms of point B from point A. Do you really think that eating 3000 calories with 225 grams of protein and doing the Weider "confusion training principle" to keep your body offguard will make your 175lbs into 250lbs of rock granite monstrosity? Every year of training is so damn important. If you just trained for a whole year and only gained 2lbs of muscle mass, you just pretty much wasted a productive year of training--its gone--its lost and you arent getting that year back.

Three weeks ago I was contacted by someone in his early 40's who had been lifting for many years, weighed about 170lbs and showed me a picture of Geir Borgan Paulsen and said thats what he wanted to look like and can i get him there?!. Laughable. Geir Borgan Paulsen is 50 years old and looks freaking phenomenal. He is a tiny bit (and i mean every so slightly tiny bit smaller) than he was when he competed in his 30's. Instead of wasting years and years of lifting getting absolutely nowhere, Geir spent his 20's and 30's eating huge amounts of food and training with heavy heavy weights so that he could walk around all thru his 30's, 40's and now 50 years old jacked to the hilt. Not many people have a better front double biceps than Geir no matter what age they are.....here he is http://www.nutritionoutlet.nu/galle...002/borgan.html

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Bra innlegg.

Det han skriver er så sant så sant!

"BECOME A BIG FAT OFFENSIVE LINEMAN LOOKING GUY AT 330LBS....AND NO IT WONT BE PRETTY...AT ALL"

hehe...
Driver med akkurat dette selv nå¨for tida. Bulker skikkelig heavy
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Jeg kan skrive under på det der. Sender nok en gang tankene til LurePer som beskrev det så flott med : man føler seg som en svett hval. Han beskrev hele sommeren min med den setningen der... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

Holder på med det samme selv, har riktinok ikkje komt meg opp i mer enn 14 fett% men gruer meg til vintern Angry håper bare det viser seg til sommern Smiley

Eat Lift Sleep

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Skal vi spise om kapp?`

Jeg har gått opp 4 kg på 10 dager nå Smiley
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Skal vi spise om kapp?`

Jeg har gått opp 4 kg på 10 dager nå Smiley

23 kg og 7(??) måneder. Min rekord foreløpig. Et langt og TUNGT løp !!!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

Jeg har gått opp 12kg på 2 måneder:) har gått opp enn 5 fett% og da...
Eat Lift Sleep

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Skal vi spise om kapp?`

Jeg har gått opp 4 kg på 10 dager nå Smiley

 Shocked

Var det i overgangen fra deffen?

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991



 Shocked

Var det i overgangen fra deffen?

Nei det var overgang fra en sykdom.. hehe

Men jeg har gått opp mer enn jeg gikk ned på de dagene så ting er i riktig retning. Skal nok klarer en kilo i uka fremover
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Er ikke i tvil om at fettprosenten bør øke sammen med muskelmassen på bulk hvis man ønsker best mulige resultater, men ikke ut over ale proporsjoner. Har rett og slett ingen tro på at et daglig proteininntak på 600 gram og en vektøkning på f. eks. 10kg årlig vil være særlig mer gavnlig enn en noe mer moderat linje, selv for de mest dedikerte av oss. Kan ikke se at DC prøver å dokumentere det han skriver på noe vis heller, han virker slik jeg tolker ham som litt frustrert over at klientene hans ikke klarer å nå de enorme målsettingene han setter for dem... Dessuten vil det være vanskelig rent praktisk for et mennenske med fulltidsjobb og familieansvar (som de fleste enten har eller får) å holde en slik diett, og vil for de fleste føre rett ut i motivasjonssvikt og utbrenthet, evt. ut på kjøret med anabole steroider og veksthormoner m.m. Til sist er det mange flere faktorer enn kosthold som er av betydning, ikke minst søvn - som kan bli mangelfull hvis man hver natt må opp to ganger for å dytte i seg 100 gram proteiner.

DC høres ut som en frustrert mann, og veien han skisserer her tror jeg ikke er den rette å begi seg ut på, med mindre man ønsker å bli IFBB-proff som Geir Borgen Paulsen og evt. gi avkall på jobb, familie, venner og fritid...

PS: Selv ikke på proffnivå er det alle som kjører slik vanvittig bulking.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

En som heter rippedcheef svarte på det innlegget hans på omtrent samme måte som du hitman.

Her er svaret til rippedcheef fra Dante, og dette må jeg si er noe av det beste jeg har lest på lenge... :

rippedchef I think you looked way way too deeply into my post. Im a firm believer that bodybuilding is AND ONLY IS 1 hour a day 3 days a week (besides the obvious tedious eating).....my point is this--dont pipe dream all this. If you truly want it then for that one hour 3 times a week, train the way you know you have to the absolute hardest and dont miss the meals you need to eat to get there. Besides that have an eclectic lifestyle and be varied with your interests. I get so sick of people who say they want something but then dont think it out or apply how to get there. If anyone on this board ...(besides their 3x a week training and obvious meals) --is thinking about bodybuilding 24/7 then I would say you are a pretty damn shallow person that needs psychological help to become less self absorbed. No doubt about it.
This is like the person I hear saying "I want to own my own business", and never attempts it....or someone who tells everyone they wish they could find someone special in their life, but dont put the effort in trying to find that someone. You took my statement of "paying your dues" way way way below surface value Ripped Chef. It doesnt mean 24/7 bodybuilding at all. It means doing things the right way as it pertains to that goal in the small amount of time bodybuilding should make up in your life. If someone on this board states that they want to be a great bodybuilder, find a great wife, be successful owning their own business, and help people in need then I expect them to do the things neccessary to
1)be a great bodybuilder (which is 3-5 hours a week of correct training (no going thru the motions pipedreaming) and 6 meals a day)
2)talking and making inroads to the dating scene, making yourself available and searching out good qualities in women that you meet to find that ideal woman
3)Taking the chance to open their own business and studying, researching and applying what they learn to make it successful
4)going out of your way to perform random acts of kindness so you can and do help people in need.

This post wasnt about obsessing about being a bodybuilder at all and I feel awful for anyone who foolishly did that to their life, this post is about goals and actually having the fortitude to attain them. No one goal whether its bodybuilding or being rich or finding the perfect mate should be 24/7 or the main focal point of your life. But seriously, if you want something in life badly then do it right, dont go thru the motions and tell people you are doing it, do it! Maybe this post looked like it was a putdown to 35-45 year old bodybuilders to you. It wasnt meant to be. The message relayed should of been ok your 35-45 and you want it now but youve been spinning your wheels for 10-15 years. You are now on the fastrack plan because youve lost many productive years toward this goal, if you really want this then you have to do everything right and that means starting right now. (and again this means the 3x a week you train and your 6 meals you eat a day).....the opposite is the guy who has been eating 3-4 meals a day and skipping/missing his other meals and he half asses it thru his workouts and all of a sudden he looks up and he is now 33 years old and he started lifting when he was 20. Ill tell you what. If I told everyone I wanted to be a doctor after high school and then i half assed it thru medical school, flunking out of classes, skipping classes, took off whole semesters partying and I found myself still at 35 years old going thru school, I would say thats not a very good plan of applying yourself....and the same thing goes with bodybuilding.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Det var veldig bra svart og !!!

DC vokser mer og mer i mine øyne.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Antar dette er bildet han sikter til av Geir B. Paulsen.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

Bare lurer... Noen som kan gi meg et eksempel på en diett som gir 600 proteiner pr dag? 600 proteiner er fuckings masse mat!!  Food
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Du må nok ha en del pulver ja. DC legger opp til det.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!